Εμπόριο ελαιόλαδου
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Έλαια -- Βιομηχανία και εμπόριο ; Έλαια -- Οργάνωση και διοίκηση ; Olive industry and tradeΠερίληψη
Στην παρούσα ερευνητική εργασία γίνεται αναφορά στη αγορά ελαιόλαδου και στον τρόπο αντιμετώπισης του προϊόντος τόσο από τους καταναλωτές όσο και από τους ίδιους τους παραγωγούς του. Οι επιμέρους στόχοι της έρευνας είναι να αποτυπωθεί η υπάρχουσα κατάσταση της βιολογικής καλλιέργειας, οι ευκαιρίες ανάπτυξής της και η αποδοχή της από τους συμβαλλόμενους. Επιπρόσθετα, αναζητούνται τρόποι με τους οποίους μπορεί να βελτιωθεί ο συμβατικός τρόπος καλλιέργειας της ελιάς, στην περίπτωση κατά την οποία ο βιολογικός δεν είναι δυνατός, καθώς και οι δυνατότητες για την ανάπτυξη / δημιουργία πλήρως καταρτισμένων συνεταιριστικών δράσεων. Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι ποιοτικής μορφής και έχει στοιχεία πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, στην πρωτογενή ερευνά περιλαμβάνονται ερωτηματολόγιο, συνεντεύξεις από παραγωγούς και καταναλωτές, καθώς επίσης και από εξειδικευμένους γεωπόνους και, τέλος, από στελέχη μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο Η δευτερογενής έρευνα, προκειμένου να υποστηρίξει τα αποτελέσματα της πρωτογενούς αντλεί στοιχεία μέσα από αντίστοιχες κλαδικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί, το διαδίκτυο, και άρθρα που έχουν δημοσιευθεί στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία. Μετά τη θεωρητική ανάλυση του θέματος και την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας ακολουθούν τα συμπεράσματα όσον αφορά την θετική αντιμετώπιση σχετικά με την δημιουργία καταρτισμένων συνεταιριστικών δράσεων αλλά και την αρνητική σε σχέση με την δημιουργία βιολογικής καλλιέργειας. Η πρόταση των λύσεων αφορά τέλος την παροχή κινήτρων στους αγρότες με παράλληλη επιμόρφωση τους, και βελτίωση της οργάνωσης τροφοδοσίας της αγοράς μέσω της καλύτερης λειτουργίας των συνεταιρισμών.