Ανάπτυξη διαδικασιοστρεφούς συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης
View/ Open
Subject
Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Εκπαίδευση από απόσταση -- Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή ; Internet in education ; Educational technology ; Computer-assisted instruction ; Distance learning -- Computer-assisted instruction ; Instructional systems -- DesignAbstract
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία μελετά την εξέλιξη και τη χρήση της τεχνολογίας ροής εργασίας στα συστήματα ηλεκτρονικής μάθησης. Ειδικότερα, επισημαίνονται τα πλεονεκτήματα - οφέλη που προσφέρει και μελετώνται μέσα από τη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχοντα συστήματα. Παράλληλα γίνεται αναφορά στα συστήματα διαχείρισης μάθησης, περιγράφοντας υπάρχοντα συστήματα με σκοπό να αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά και οι δυνατότητες τους. Μέσα από τη μελέτη των συστημάτων αυτών επιχειρείται η σύγκριση μετά συστήματα που βασίζονται στην τεχνολογία ροών εργασίας, με σκοπό να αναδειχθούν οι δυνατότητες των δύο κατηγοριών. Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής, υλοποιήθηκε ένα σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης με βάση την τεχνολογία ροής εργασιών. Το σύστημα παρέχει εναλλακτικούς διαδρόμους μάθησης στους εκπαιδευόμενους. Πιο συγκεκριμένα το σύστημα χρησιμοποιείται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευσης, και παρέχει υλικό μελέτης σε διαφορετική μορφή ανάλογα με το αν ο εκάστοτε μαθητής αντιμετωπίζει ή όχι μαθησιακές δυσκολίες, καθώς επίσης και υποστήριξη και καθοδήγηση από την πλευρά των εκπαιδευτικών, κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των εκπαιδευόμενων. Ο βασικός σκοπός της υλοποίησης του συστήματος είναι το να προσφέρεται η σωστή δραστηριότητα στο σωστό άτομο. Το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δομήσουν το μάθημα τους εύκολα σε ενότητες, να προσθέσουν το εκπαιδευτικό που συνοδεύει την κάθε ενότητα, να επιλέξουν τον τρόπου που θεωρούν ότι είναι ο βέλτιστος για να εξεταστεί ο κάθε εκπαιδευόμενος και να εντοπιστούν διάφορες αδυναμίες. Οι εκπαιδευόμενοι είναι ελεύθεροι να μάθουν με τους δικούς τους ρυθμούς. Ο τρόπος εξέτασής τους διαχωρίζεται σε αξιολογήσεις και τεστ. Η βαθμολογία των τεστ εμφανίζεται εφόσον ο δάσκαλος διορθώσει και περάσει τις βαθμολογίες από τα γραπτά στο σύστημα. Το σύστημα αναπτύχθηκε με τη χρήση του εργαλείου Joget Workflow. Παράλληλα με την ανάπτυξη του συστήματος δημιουργήθηκε υλικό μελέτης και αξιολόγησης για το μάθημα της Γλώσσας της Γ' τάξης του Δημοτικού. Για την εκάστοτε ομάδα έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες ασκήσεις, με την κατάλληλη δομή και περιεχόμενο.