Sales and operations planning with implementation in Pepsico Company
View/ Open
Subject
Πώληση -- Διοίκηση και οργάνωση ; Σχεδιασμός παραγωγής ; Παραγωγή -- Διοίκηση και οργάνωση ; Τροφή -- Βιομηχανία και εμπόριο -- Ελλάδα ; Sales management ; Production planning ; Production management ; Food industry and trade -- Greece ; Soft drink industryAbstract
Στη παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται και αναλύεται μια διαδικασία η οποία στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαιτέρως γνωστή ακόμα και εφαρμόζεται σε τρεις μόνο επιχειρήσεις πανελλαδικά μεταξύ αυτών και της PepsiCo από την οποία αντλήθηκαν πληροφορίες για το πώς εφαρμόζει την συγκεκριμένη διαδικασία. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται sales and operations planning ή προγραμματισμός πωλήσεων και λειτουργιών. Είναι μια διαδικασία η οποία έχει ως σκοπό, να δέσει και να συμφιλιώσει τα οικονομικά πλάνα με τα λειτουργικά πλάνα μιας επιχείρησης με στόχο την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία της και παράλληλα την αύξηση της κερδοφορίας της. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται κάποια ιστορικά στοιχεία για τις δύο θυγατρικές εταιρείες της PepsiCo στην Ελλάδα, PepsiCo-HBH και Tasty Foods, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο κλάδο των μη αλκοολούχων ποτών και των τροφίμων αντίστοιχα. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται γενικά η διαδικασία του S&OP ως προς τους ορισμούς, τους στόχους, τις αρχές και τις πολιτικές, που θέτονται μέσω της χρήσης και της εφαρμογής του S&OP καθώς επίσης και τα οφέλη που αποκομίζουν τα τμήματα, που συμμετέχουν στην διαδικασία και στο σύνολο της η επιχείρηση. Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται σε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα το πώς εφαρμόζει και χρησιμοποιεί η PepsiCo το S&OP και παρουσιάζεται μέσω της διεξαγωγής συνεντεύξεων, που πάρθηκαν από τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας, που διαχειρίζονται την διαδικασία. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η διαδικασία του προγραμματισμού πωλήσεων και λειτουργιών ή S&OP όσον αφορά το κομμάτι των logistics και του supply chain γενικότερα με τη χρήση πινάκων και γραφημάτων, που απορρέουν μέσα από την διαδικασία. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα οφέλη, που αποκομίζουν τα συνυπεύθυνα τμήματα από την εφαρμογή και τη χρήση της διαδικασίας στην επιχείρηση. Και τέλος στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που απορρέουν από τη διαδικασία του προγραμματισμού πωλήσεων και λειτουργιών (S&OP) για την PepsiCo.