Nation branding - The brand of Greece
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Branding (Marketing) ; Place marketing ; National characteristics, Greek ; Comparative advantage (International trade) ; Συγκριτικό πλεονέκτημα (Διεθνές εμπόριο) ; Εθνικά χαρακτηριστικά, ΕλληνικάΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο να μελετήσει την επικοινωνιακή στρατηγική διαχείρισης της εθνικής ταυτότητας ενός κράτους, η οποία είναι ευρέως γνωστή ως nation branding καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει στις χώρες / κράτη η εφαρμογή της. Εξετάζει την πορεία εξέλιξης του θεωρητικού πεδίου και τη διασύνδεση της με τις έννοιες brand και branding του τομέα μάρκετινγκ, της ήπιας ισχύος και της δημόσιας διπλωματίας. Παράλληλα, μελετά τα στοιχεία που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της εικόνας και της φήμης ενός κράτους και εμβαθύνει στους στόχους και τα οφέλη της συγκεκριμένης τακτικής. Εξετάζει «το φαινόμενο της χώρας-προέλευσης» (country of origin effect), που στην ουσία πρόκειται για τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη χώρα προελεύσεως και στο προϊόν / υπηρεσία και πως το φαινόμενο αυτό μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη και τη συμπεριφορά καταναλωτών, χωρών ακόμη και εθνών απέναντι σε μάρκες, προϊόντα / υπηρεσίες, χώρες, έθνη. Τέλος, επιχειρεί να αναδείξει τη μεγάλη σημασία που έχει το nation branding για χώρες εν μέσω κρίσης, όπως η Ελλάδα και τη συμβολή της στην ανάπτυξη και ανάδειξη τους στο σημερινό ανταγωνιστικό και θορυβώδες παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.