Διερεύνηση δυνατοτήτων δημιουργίας πλωτού πολυϊατρείου στα νησιά του Αιγαίου
Exploring possibilities of creating floating polyclinic on the Aegean islands
View/ Open
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας να διερευνηθεί αν υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας ενός πολυϊατρείου-πλοίου που να εξυπηρετεί τις ανάγκες για ιατρική περίθαλψη των κατοίκων των νησιών του Αιγαίου. Στο πλαίσιο αυτό θα αναφερθούμε αρχικώς στο πολυϊατρείο πλοίο γενικά και στη συνέχεια θα προχωρήσουμε σε μια ανάλυση της αγοράς μελετώντας τις ιδιαιτερότητές της και τους παράγοντες που την επηρεάζουν για να μπορέσουμε να καθορίσουμε τη ζήτηση και κατά συνέπεια την προσφορά των υπηρεσιών του πλωτού πολυϊατρείου. Στη συνέχεια θα μελετήσουμε το ελληνικό σύστημα υγείας για να καθορίσουμε το νομικό πλαίσιο λειτουργίας του πλωτού πολυϊατρείου. Έπειτα, θα δούμε τα τμήματα λειτουργίας αλλά και τις τέσσερις προσφερόμενες υπηρεσίες και τις ανάγκες αυτών για εγκαταστάσεις. Κατόπιν γίνεται αναφορά στη σημασία και τη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, σε θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη διοίκηση ενός τέτοιου εγχειρήματος, καθώς και στο Οικουμενικό Σύμφωνο και στις αρχές που το διέπουν. Το επόμενο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην ναυτιλιακή επιχείρηση και τα τμήματα αυτής, μιας και αυτή είναι που θα συντονίζει τη λειτουργία του πλοίου. Ακολουθεί η δομική ανάλυση του κλάδου με τις πέντε απειλές κατά Porter τα είδη της επιχειρηματικής στρατηγικής του πλωτού νοσοκομείου την PEST και την SWOT ανάλυση. Το όγδοο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην εταιρική κοινωνική ευθύνη, στις ομάδες ενδιαφερομένων αυτής, στις πτυχές της σε εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον, καθώς και στα πλεονεκτήματα από την ανταπόκριση στις αρχές της. Κατόπιν θα αναφερθούμε στο Custom Relationship Management (CRM) και πιο συγκεκριμένα στο ρόλο του στην επιχειρηματική δραστηριότητα, στα πλεονεκτήματά του και στην ιδιότητα που θα έχει ως επικοινωνιακό εργαλείο μεταξύ διεύθυνσης και ασθενών. Πολλά θα είναι τα προβλήματα του πολυϊατρείου και του πλοίου και θα σχετίζονται με τη φύση της εργασίας, με τη δράση των πλοίων και με τη λειτουργία του πολυϊατρείου. Εντοπίζοντας τα αίτια αυτών γίνεται προσπάθεια εύρεσης τρόπων αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών. Στο κεφάλαιο 11 εξετάζονται οι ναύλοι και οι τιμές των πλοίων ώστε να αποφασιστεί αν θα ναυπηγηθεί νέο πλοίο για το σκοπό αυτό ή θα αγοραστεί μεταχειρισμένο. Στη συνέχεια, συγκεκριμενοποιείται το είδος του πλοίου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Γίνεται αναφορά σε δυο περιπτώσεις: Η πρώτη αφορά την αγορά μεταχειρισμένου πλοίου και μετατροπή αυτού για να εξυπηρετεί τους σκοπούς μας και η δεύτερη έχει να κάνει με τη ναυπήγηση ενός νέου πλοίου πολυϊατρείου. Στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα επιμέρους κόστη όπως οι μισθοί, η αγορά των μηχανημάτων μέσω leasing, τα καύσιμα και η ασφάλιση. Η πηγή άντλησης κεφαλαίου θα είναι ο δανεισμός με σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου φορέα όπως φαίνεται στο κεφάλαιο 14 όπου αναλύεται το αρχικό κόστος της επένδυσης, η υπολειμματική αξία αλλά και το συνολικό ετήσιο κόστος. Το επόμενο κεφάλαιο αναφέρεται σε τρία σενάρια επένδυση, το αισιόδοξο, το αναμενόμενο και το απαισιόδοξο και στην εποχικότητα λόγω τουρισμού δηλαδή στην αυξημένη επισκεψιμότητα λόγω τουρισμού. Στο ίδιο κεφάλαιο μπορούμε να δούμε και τα μηνιαία έσοδα για κάθε ένα απ' τα τρία σενάρια. Στο τελευταίο κεφάλαιο θα επιχειρήσουμε να βρούμε τα καθαρά κέρδη και το αθροιστικό οικονομικό αποτέλεσμα και για το κράτος και για τον ιδιώτη για όλα τα χρόνια της επένδυσης. Το αν προκρίνεται η επένδυση για κάθε σενάριο θα φανεί από την Καθαρή Παρούσα Αξία (ΚΠΑ) και τον (ΕΣΑ) Εσωτερικό Συντελεστή Απόδοσης οι οποίοι αναλύονται και διαγραμματικά. Όπως θα διαπιστώσουμε και στα συμπεράσματα υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας πλωτού πολυϊατρείου για το αναμενόμενο και φυσικά αισιόδοξο σενάριο όπως προκύπτει και από τη θεωρητική αλλά και την πρακτική προσέγγιση.