Εμφάνιση απλής εγγραφής

Νέο κανάλι διανομής ασφαλιστικών προϊόντων

dc.contributor.advisorΦαφαλιού, Ειρήνη
dc.contributor.authorΚυνηγαλάκη, Αρετή
dc.date.accessioned2015-07-09T19:18:12Z
dc.date.available2015-07-09T19:18:12Z
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6760
dc.description.abstractΗ χρηματοπιστωτική κρίση η οποία χτύπησε την παγκόσμια οικονομία από το καλοκαίρι του 2007, δεν έχει προηγούμενο στη μεταπολεμική οικονομική ιστορία. Της κρίσης, προηγήθηκε μία μακρά περίοδος ταχείας πιστωτικής επέκτασης, χαμηλών επιτοκίων και ραγδαίας αύξησης των τιμών των περιουσιακών στοιχείων (ιδίως στην αγορά ακινήτων). Ακολούθησαν όμως διαγραφές επισφαλών δανείων στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις χώρες της ευρωζώνης καθώς και μείωση της οικονομικής δραστηριότητας συνοδευόμενη από αυστηρούς όρους στις χορηγήσεις των δανείων. Από τις συνέπειες που καταγράφηκαν παγκοσμίως ήταν η στενότερη εποπτεία των χρηματοοικονομικών οργανισμών, τα αυστηρά μέτρα δημοσιονομικής προσαρμογής και η ενίσχυση των μηχανισμών στήριξης των χωρών και των χρηματοπιστωτικών αγορών. Η Ευρωπαϊκή οικονομία βρέθηκε στη μέση μίας από τις βαθύτερες υφέσεις από το 1930. Μέσα στο παραπάνω περιβάλλον δραστηριοποιήθηκαν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις σε Ευρώπη και Ελλάδα. Η παρούσα διπλωματική εξετάζει πως επηρεάστηκε η δραστηριότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από τη χρηματοπιστωτική κρίση μέσα από την επισκόπηση της εξέλιξης των βασικών μεγεθών τους και των χρηματοοικονομικών δεικτών τους. Η ασφαλιστική αγορά, όπως κάθε κλάδος στην Ελλάδα, έχει πληγεί από την κρίση. Η παραγωγή ασφαλίστρων στην Ελλάδα συνέχισε να μειώνεται και κατά τη διάρκεια του 2013 με ρυθμό της τάξης του 9,3%, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης στη χώρα, η οποία έχει περιορίσει την αγοραστική «δύναμη» των καταναλωτών. Επιπλέον το 2013 ο αριθμός των ασφαλιστικών εταιρειών μειώθηκε σε 67 από 73 που αριθμούσε το 2010. (ΕΑΕΕ, 2014). Σ' αυτές τις συνθήκες, οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ασφαλιστική αγορά, είναι η ικανότητα προσαρμογής κάθε εταιρείας. Μία άλλη διάσταση της οικονομικής κρίσης είναι, αυτή του «υποψιασμένου» καταναλωτή ο οποίος ευαισθητοποιείται ολοένα και περισσότερο στο θέμα της τιμής των ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Στην προσπάθεια αναζήτησης καλύτερης τιμής ιδιαίτερα για τις ασφάλειες οι οποίες είναι υποχρεωτικές από το νόμο, όπως η ασφάλεια αυτοκινήτου, ο καταναλωτής στρέφεται πλέον όλο και περισσότερο, σε σχέση με το παρελθόν, σε νέα κανάλια διάθεσης ασφαλιστικών προϊόντων, όπως είναι το Διαδίκτυο. Η χρήση διαδικτυακών καναλιών διάθεσης των προϊόντων δίνει στις εταιρείες τη δυνατότητα να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη αλλά ταυτόχρονα λειτουργεί και σαν ένα αποδοτικότερο εργαλείο εξυπηρέτησης του πελάτη, που προσφέρει ευκολία και αμεσότητα. Πλέον η ασφαλιστική αγορά αναζητεί τα κανάλια μέσα από τα οποία το κοινό θα μπορέσει να έρθει σε πραγματική επαφή με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του. Η ασφαλιστική αγορά, ακόμα και στις περιπτώσεις αποτελεσματικής τμηματοποίησης της αγοράς (segmentation) παραμένει αχανής. Έτσι η επιλογή των καναλιών διανομής παραμένει μια ιδιαίτερα κρίσιμη απόφαση, απαραίτητη και αναγκαία για κάθε επιχείρηση που ενδιαφέρεται να βελτιώσει τις επιδόσεις της και κυρίως να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα της. Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι η διερεύνηση των πρακτικών που ακολουθούν οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις για την διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στην αγορά που δραστηριοποιούνται. Ύστερα από ενδελεχή μελέτη του δυσχερούς οικονομικού περιβάλλοντος που έχει δημιουργηθεί στη χώρα μας και στο οποίο καλούνται να επιβιώσουν οι ασφαλιστικές εταιρίες, κρίθηκε η ανάγκη διερεύνησης νέων - καινοτόμων καναλιών διάθεσης ασφαλιστικών προϊόντων, προκειμένου να βρεθεί ένα νέο σημείο επαφής με τους πελάτες. Έπειτα από επισκόπηση της βιβλιογραφίας και επικοινωνία με στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς, διαπιστώθηκε ότι δεν έχει διενεργηθεί αντίστοιχη μελέτη η οποία να επικεντρώνεται στις τελευταίες εξελίξεις του κλάδου και να μελετά νέα επιχειρηματικά μοντέλα, άρτια προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις τάσεις της εποχής μας. Η παρούσα διπλωματική συγκεντρώνει στοιχεία από σχετικές μελέτες επίσημων φορέων όπως η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, η οποία σύμφωνα με τις καταστατικές αρχές της, καταγράφει συστηματικά προς όφελος των ασφαλιστικών εταιρειών - μελών της, τις οικονομικές εξελίξεις και τις τάσεις που διαμορφώνονται από τη λειτουργία τους στην Ελλάδα. Βασικές πηγές πληροφόρησης και άντλησης δεδομένων αποτελούν οι δημοσιευμένες Οικονομικές Καταστάσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων (Ισολογισμοί και Καταστάσεις Λογαριασμών Εκμεταλλεύσεως και Αποτελεσμάτων Χρήσεως), αλλά και οι απαντήσεις σε εξειδικευμένα ερωτηματολόγια που τους απευθύνονται. Επιπλέον της Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος πηγή πληροφόρησης της εργασίας αποτέλεσαν επιστημονικά άρθρα, καθώς και ξένοι φορείς του ασφαλιστικού χώρου περιγράφοντας έτσι τη γενικότερη εικόνα της αγοράς σε βάθος χρόνου. Η μελέτη χωρίζεται σε τέσσερα επιμέρους κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια συνοπτική αναφορά στα ζητήματα που απασχολούν την ασφαλιστική αγορά, όπως η μείωση του εισοδήματος των πολιτών, η προετοιμασία για την προσαρμογή στο νέο καθεστώς του Solvency II και η οικονομική κρίση. Με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, παρουσιάζεται η δραστηριότητα των ασφαλιστικών επιχειρήσεων σε Ευρωπαϊκό επίπεδο μέσα από την παρακολούθηση των κυριότερων μεγεθών και δεικτών. Επιπλέον αναλύεται η πορεία της Ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, εξετάζοντας τα κυριότερα μεγέθη και τους δείκτες για τα έτη από το 2000 έως το 2012 για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και εστιάζοντας στις περιόδους της χρηματοπιστωτικής κρίσης και της οικονομικής ύφεσης. Τέλος, περιγράφεται ο ρόλος της Τράπεζας της Ελλάδος ως εποπτεύουσα αρχή για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Στο δεύτερο κεφάλαιο διενεργείται μια επισκόπηση της ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας σχετικής με το θέμα που διερευνάται. Ο κλάδος ο οποίος διερευνάται εις βάθος είναι ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης και συγκεκριμένα τα κανάλια διανομής ασφαλιστικών προϊόντων. Στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάζεται μία γενική θεώρηση της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, με έμφαση στο νέο πολύ - καναλικό μοντέλο, το οποίο συνδυάζει τα υφιστάμενα κανάλια πωλήσεων, με τα νέα - εναλλακτικά κανάλια προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων. Στο τρίτο κεφάλαιο μελετάται ένας νέος κλάδος ο οποίος καλλιεργείται κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες η έννοια της μικροασφάλισης, η οποία αποτελεί έναν νέο κλάδο, ο οποίος καλλιεργείται κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες, αυτός της μικροασφάλισης, καθώς και τα εναλλακτικά μοντέλα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων, τα οποία επίσης υιοθετούνται από τις αναπτυσσόμενες χώρες. Εξετάζονται τα κοινά χαρακτηριστικά των εναλλακτικών μοντέλων διανομής και αναλύονται οι παράγοντες βιωσιμότητας των προϊόντων μικροασφάλισης. Το τέταρτο κεφάλαιο αποτελεί την εμπειρική προσέγγιση της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Εστιάζοντας στην ανάπτυξη ενός καινοτόμου επιχειρηματικού μοντέλου, εξετάζεται πως μπορεί μια ασφαλιστική επιχείρηση να καινοτομήσει σε ένα ασταθές οικονομικό περιβάλλον, όπως είναι το ελληνικό. Εδώ παρουσιάζεται, αναλύεται και αξιολογείται ένα νέο κανάλι διάθεσης ασφαλιστικών προϊόντων, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε πελάτες με περιορισμένη αγοραστική δύναμη. Δημιουργείται ένα νέο σημείο επαφής με ένα μεγάλο και εναλλασσόμενο πλήθος πελατών όλων των ηλικιών και οικονομικών δυνατοτήτων. Στο τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα κύρια συμπεράσματα που διεξήχθησαν, καθώς επίσης και οι προτάσεις - λύσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων και προβληματισμών που ταλανίζουν την κοινωνία μας. Διότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά οφείλει να εκπληρώνει το σταθεροποιητικό της ρόλο στην οικονομία και την κοινωνία, αποζημιώνοντας καθημερινά τους ασφαλισμένους της.el
dc.format.extent133el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑσφάλιση -- Ελλάδαel
dc.subjectΑσφαλιστικές εταιρείες -- Ελλάδαel
dc.subjectInsurance -- Greeceel
dc.subjectInsurance companies -- Greeceel
dc.titleΝέο κανάλι διανομής ασφαλιστικών προϊόντωνel
dc.title.alternativeNew distribution channel for insurance productsen
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμηςel
dc.identifier.call368 ΚΥΝel
dc.description.abstractENThe financial crisis that has been affecting the global economy since summer 2007 is unprecedented in postwar economic history. The crisis was preceded by a long period of rapid credit growth, low interest rates and rapidly rising asset prices (especially real estate). Followed, however, by bad loan write offs in the U.S.A., UK and eurozone countries, a decline in economic activity and strict lending conditions. As a consequence, closer supervision of financial institutions, strict measures of fiscal adjustment and the enhancements of mechanisms to support countries and financial markets, were recorded worldwide. The European economy found itself in the middle of one of the deepest recessions since 1930. In the above environment, European and Greek insurance companies became active. The present thesis examines how the activity of insurance companies was affected, both in Greece and in the European Union, by the financial crisis, through the overview of the evolution of their key figures and financial indicators. The insurance market, like any sector in Greece, has been much affected by the crisis. The insurance premium production in Greece continued to decline during 2013 at a rate of 9.3 % , as a consequence of the economic crisis in the country, which has reduced the purchasing 'power' of consumers. The number of insurance companies decreased by five (from 73 to 67) from 2010 to 2013. (Stock, 2014). Under these circumstances, the greatest challenge currently faced by the insurance market is the ability of each company to adapt. Another dimension of the economic crisis is that of "suspicious" consumers who become increasingly sensitive with regard to the price of insurance products and services. In search of a better price especially for insurance products that are obligatory by law, such as car insurance, the consumer is now looking to a greater extent than before for new distribution channels of insurance products, such as the Internet. The use of online distribution channels of products gives companies the opportunity to reduce their operating costs and serves at the same time as an efficient tool for customer service that offers convenience and immediacy. Nowadays, the insurance market seeks the channels which allow public to get in direct touch with its products or services. The insurance market, even in the case of effective market segmentation, remains vast. Thus, the choice of distribution channels remains a very crucial decision, necessary and essential for any business interested in improving its performance and especially in ensuring its viability. The objective of the present thesis is to investigate the best practices that insurance companies must follow, in order to ensure their competitive advantage in their market. Following a thorough study of the difficult economic environment in our country, where insurance companies are supposed to survive, it was considered necessary to explore new - innovative distribution channels for insurance products in order to find a new point of contact with customers. Based on literature review and feedback from members of the insurance market, it has been determined that no similar study has been conducted focusing on the latest developments in the insurance industry and on new business models, well suited to the needs and trends of our time. The present thesis gathers data from published studies of official authorities such as the Greek Association of Insurance Companies, which according to its principles, systematically records the profit and loss of insurance companies - members and the trends that were created in Greece. Important published financial statements of the insurance companies, such as Balance Sheets and Statements of Accounts and also the data that the Association of Insurance Companies gather by specialized questionnaires addressed to them, consist vital source of information. Besides the Association of Insurance Companies, a lot of scientific articles were used and different foreign institutions in the insurance field, in order to outline the overall picture of the insurance market. The study is divided into four sections. The first chapter is a brief reference to the concerns of the insurance market, such as the decreased income of citizens, the preparation for the adaptation to the new Solvency II regime and the economic crisis. Based on data from the Association of Insurance Companies, the activity of insurance companies is presented at European level through the monitoring of key figures and indicators. Furthermore, the Greek insurance market evolution was analyzed, examining the main figures and indicators for the years 2000 to 2012 for Greek insurance companies, with a focus on the periods of the financial crisis and the economic recession. Finally, the role of the Bank of Greece as the supervisory authority for insurance companies is described. The second chapter provides a review of Greek and international literature with regard to the subject under study. The sector which is investigated in depth is the private insurance and particularly the insurance distribution channels. This chapter presents an overview of private insurance in Greece and Europe, putting emphasis on the new multichannel model, which combines the existing sale channels with the new - alternative channels promoting insurance products. The third chapter studies the concept of Microinsurance, which is a new industry growing mainly in developing countries, as well as alternative distribution models for insurance products. In this chapter were examined also the common characteristics of the alternative distribution models and the viability parameters of microinsurance products. The fourth chapter of this study represents the empirical approach of the present thesis. Focusing on the development of an innovative business model, examined how an insurance company could innovate in an unstable economic environment, such as the Greek one. Through the fourth chapter a new sale channel for insurance products, which appeals to customers with limited purchasing power is presented, analyzed and evaluated. A new point of contact is created with a large and variable number of customers of all ages and financial capabilities. The final chapter presents the main conclusions, as well as recommendations - solutions to address problems and concerns that affect our society. After all, the Greek insurance market has to fulfill its stabilizing role in the economy and society compensating policyholders' every day.el
dc.contributor.masterΟικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγικήel


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»