Στρατηγικές προώθησης και πωλήσεων βιομηχανικών προϊόντων: μελέτη περίπτωσης σε βιομηχανικό μάρκετινγκ
Strategical sales and promotion in industrial products: case study in business to business (B2B) marketing
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Βιομηχανικό μάρκετινγκ ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; ΠωλήσειςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να εξετάσει και να μελετήσει τις στρατηγικές προώθησης και πωλήσεων του Βιομηχανικού Μάρκετινγκ, που ακολουθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις και η εξάρτησή τους από την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών - επιχειρήσεων. Αρχικά, εισάγονται βασικές έννοιες του Βιομηχανικού Μάρκετινγκ, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της βιομηχανικής αγοράς με ότι την αποτελεί και επιχειρείται η λεπτομερής ανάλυση της στρατηγικής μείγματος του Βιομηχανικού Μάρκετινγκ. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να ερευνήσει την ικανοποίηση των πελατών σε ένα πραγματικό επιχειρησιακό βιομηχανικό περιβάλλον, τονίζοντας τη σημασία που έχει το μάρκετινγκ και οι στρατηγικές προώθησης στις επιχειρήσεις. Για την πραγματοποίηση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολογίου, η οποία απευθύνθηκε σε πελάτες, με σκοπό να εξετασθεί ο βαθμός ικανοποίησης των πελατών της εμπορικής επιχείρησης «Megatools», εξετάζοντας τις διαφορετικές παραμέτρους που επηρεάζουν την ικανοποίηση τους και διερευνώντας μέσα από τις στρατηγικές της, την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Έπειτα, ακολούθησε η ανάλυση των αποτελεσμάτων με το στατιστικό πακέτο SPSS. Τα συμπεράσματα δείχνουν ότι οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της ελληνικής αγοράς, η τεράστια ανταγωνιστικότητα που την διέπουν, οι νέοι νομικοί περιορισμοί που θεσπίζονται από την ελληνική κυβέρνηση και την ευρωπαϊκή ένωση, αλλά και οι σύγχρονοι κοινωνικό- οικονομικοί περιορισμοί, καθιστούν άκρως αναγκαία τη συνεχή και απερίσπαστη προσπάθεια των επιχειρήσεων για βελτίωση, που καλείται να δώσει το μάρκετινγκ το οποίο λειτουργεί σαν ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στις κοινωνικές ανάγκες και στη βιομηχανική παραγωγή. Οι επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που συνεπάγεται το βιομηχανικό περιβάλλον είναι απαραίτητο να αφομοιώσουν τις αρχές του Βιομηχανικού Μάρκετινγκ, αρχές που θα συμβάλουν αποφασιστικά στο να μετατρέψουν τις αγορές τους σε πηγή κέρδους, ανάπτυξης, εμπειρίας, τεχνολογικής προόδου και ικανοποίησης. Όσο οι επιχειρήσεις θα προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες τόσο θα πρέπει να προσαρμόζεται και η στρατηγική τους η οποία θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς προσφέροντας υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες, έτσι ώστε να είναι σε θέση να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της.