Ενεργειακή απόδοση φορτηγών πλοίων
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουλούρης, Φοίβος - Γεράσιμος
Ημερομηνία
2014-11-12Επιβλέπων
Τζαννάτος, ΕρνέστοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις ; Πλοία -- ΚαύσιμαΠερίληψη
H παρούσα εργασία αποσκοπεί καταρχήν στην παρουσίαση των μέτρων τα οποία έχουν θεσπιστεί από τον IMO για την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των εμπορικών και ειδικότερα των φορτηγών πλοίων και συγκεκριμένα στην παρουσίαση του Energy Efficiency Design Index (EEDI) και Ship Energy Efficiency Management Plan (SEEMP). Κυρίως, όμως, πραγματεύεται την ανάλυση του Δείκτη Λειτουργικής Ενεργειακής Απόδοσης (EEOI) με βάση τα δεδομένα λειτουργίας 45 δεξαμενοπλοίων με αναφορά στο πλεύσιμο τμήμα των ταξιδιών τους κατά την περίοδο 01/01/2013-31/12/2013. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων προκύπτει το συμπέρασμα ότι για να επιτυγχάνεται όσο το δυνατόν υψηλότερη λειτουργική ενεργειακή απόδοση θα πρέπει τα πλοία να ναυλώνονται στο μέγιστο της μεταφορικής τους ικανότητας ταξιδεύοντας σε ταχύτητες χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Τέλος, λόγω της δυσκολίας επιλογής ταξιδιών με ιδανικά χαρακτηριστικά στη δυναμική και ευμετάβλητη αγορά της ναυτιλίας, προτείνεται η χρήση μέτρων και τεχνολογιών που έχουν στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια συμβάλλουν στην βελτίωση των τιμών του Δείκτη Λειτουργικής Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΕΟΙ) .