Οι εξελίξεις των κανόνων Χάγης Βίσμπυ και Ρότερνταμ στο Bill of Lading
Master Thesis
Συγγραφέας
Λάμπρου, Χρυσούλα - Ανδριάνα
Ημερομηνία
2014-10-08Επιβλέπων
Γκιζιάκης, ΚωνσταντίνοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλία -- Δίκαιο και νομοθεσία ; Ναυτικό δίκαιο ; Εμπορεύματα -- Μεταφορές ; Θαλάσσιες μεταφορές ; Διεθνές εμπόριοΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια προσπάθεια απεικόνισης των αλλαγών που προτείνει η νέα σύμβαση των Κανόνων του Ρότερνταμ, επικεντρώνοντας στα άρθρα που αφορούν την φορτωτική. Για την καλύτερη προβολή της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά κρίνεται απαραίτητη η παρουσίαση και σύγκριση των προηγούμενων Κανόνων. Συγκεκριμένα τους Κανόνες Χάγης, Χάγης Βίσμπυ και Αμβούργου. Απώτερος σκοπός είναι η εστίαση στα άρθρα που αναφέρονται στο
συμβόλαιο μεταφοράς, την φορτωτική, την παρουσίαση των διαφορών τους και της ανάδειξης ότι οι Κανόνες του Ρότερνταμ αποτελούν την ανάγκη για εξέλιξη που επέρχεται από τους κανόνες Χάγης- Βίσμπυ. Αναλυτικότερα, η εργασία ξεκινάει με μια ιστορική αναδρομή, αναφέροντας τις εξελίξεις του εμπορίου, τις ανάγκες που επικρατούσαν και το πως εκείνες οδήγησαν
στη σημερινή μορφή του. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα γίνει μια επισκόπηση του νομοθετικού πλαισίου ρύθμισης
του διεθνούς εμπορίου δια θαλάσσης, με εκτενή περιγραφή όλων των κανόνων, ώστε να φτάσουμε στο σημείο να απεικονίσουμε τους λόγους που οδήγησαν την διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα να δημιουργήσει τους νέους Κανόνες του Ρότερνταμ. Στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε στο βασικό εκείνο έγγραφο της μεταφοράς, το Bill of Lading (BOL) . Θα παρουσιάσουμε τι ακριβώς είναι η φορτωτική. Συγκεκριμένα τον ορισμό, τα στοιχεία και τις διαδικασίες που ακολουθούνται για την έκδοση, τα είδη που υπάρχουν καθώς και τα υποκατάστατα, τα προβλήματα που δημιουργούνται και
γενικότερα όλα όσα αφορούν την φορτωτική. Στο τέταρτο κεφάλαιο θα επικεντρωθούμε στους βασικούς κανόνες σε σύγκριση με την φορτωτική. Συγκεκριμένα θα αναδείξουμε τι προβλέπουν οι κανόνες Χάγης – Βίσμπυ, και Αμβούργου σε σχέση με το BOL, τα μειονεκτήματα και τα θέματα που υπήρχαν βάση των απαιτήσεων την εποχής, καθώς και τις προτάσεις σχετικά με το BOL που καθιερώνουν οι Κανόνες του Ρότερνταμ. Τέλος στο τελευταίο κεφάλαιο θα αναφέρουμε τα συμπεράσματα της εργασίας αυτής, απεικονίζοντας τις ανάγκες της εποχής στο διεθνές εμπόριο, οι οποίες περικλείονται από απαιτήσεις για ανανέωση και εκσυγχρονισμό της ναυτιλίας.