Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΓεωργόπουλος, Νικόλαος
dc.contributor.authorΞυπολιάς, Δημήτριος
dc.date.accessioned2015-05-05T07:28:22Z
dc.date.available2015-05-05T07:28:22Z
dc.date.issued2014-10-31
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6456
dc.description.abstractΜία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα τόσο τα ανεπτυγμένα όσο και τα αναπτυσσόμενα κράτη είναι η επιτακτική ανάγκη για βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας στον τομέα της υγείας. Η ανάγκη αυτή έχει προκύψει από την ραγδαία αύξηση που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στο κόστος της φροντίδας, τη ζήτηση για υπηρεσίες υγείας, αλλά και τις απαιτήσεις των ασθενών. Για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την παραπάνω πρόκληση τα κράτη πρέπει να αναλάβουν δράσεις για τη συνολική βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, αξιοποιώντας νέες μεθόδους διοίκησης και καινοτόμες τεχνολογίες. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα εργασία περιγράφει τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για τον τομέα της υγείας από την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, καθώς και από την αξιοποίηση των εργαλείων και των συστημάτων της ηλεκτρονικής υγείας. Στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται αρχικά μία εισαγωγή στις έννοιες της υγείας και των υπηρεσιών υγείας. Στη συνέχεια, περιγράφονται οι διάφοροι τύποι συστημάτων υγείας και αναφέρονται οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο ελληνικό σύστημα υγείας, τις μεταρρυθμίσεις που έχουν γίνει μέχρι σήμερα και κυρίως αυτές που πρέπει να γίνουν στο άμεσο μέλλον. Στο 2ο Κεφάλαιο εισάγονται οι έννοιες της ποιότητας και της ασφάλειας των υπηρεσιών υγείας. Στη συνέχεια περιγράφεται η φιλοσοφία και οι διάφορες μεθοδολογίες της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Επιπλέον, περιγράφεται ο τρόπος που η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας μπορεί να εφαρμοστεί στον τομέα της υγείας, καθώς και οι σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες που έχουν υλοποιηθεί διεθνώς. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται πάλι στην περίπτωση της Ελλάδας και τις πρωτοβουλίες που έχουν υλοποιηθεί για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Στο 3ο Κεφάλαιο γίνεται πρώτα ένας προσδιορισμός της έννοιας της ηλεκτρονικής υγείας και οριοθετείται το πεδίο των εργαλείων και των συστημάτων που περιλαμβάνει. Στη συνέχεια, περιγράφονται αναλυτικά οι σημαντικότερες από τις εφαρμογές της ηλεκτρονικής υγείας, ενώ αναφέρονται τα οφέλη που προκύπτουν από την καθεμία, αλλά και οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την επιτυχή υλοποίησή τους. Στο 4ο Κεφάλαιο γίνεται αρχικά μία καταγραφή της παρούσας κατάστασης όσον αφορά τη διείσδυση της ηλεκτρονικής υγείας τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα της Ελλάδας. Στη συνέχεια, περιγράφονται οι βασικοί παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντος για την ηλεκτρονική υγεία, καθώς και οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν σε διάφορα επίπεδα για την επιτυχημένη εισαγωγή και λειτουργία των εφαρμογών. Επιπλέον, περιγράφονται οι στρατηγικές που έχουν ακολουθήσει ή σχεδιάζουν να ακολουθήσουν τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα η Ελλάδα. Τέλος, γίνεται μία σύντομη και περιεκτική περιγραφή του εργαλείου στρατηγικής που έχει προταθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για την ανάπτυξη του εθνικού οράματος, του σχεδίου δράσης και του πλαισίου αξιολόγησης και παρακολούθησης για την ηλεκτρονική υγεία.el
dc.format.extent492el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.el
dc.subjectΔιοίκηση ολικής ποιότηταςel
dc.subjectΥγείαel
dc.subjectΈλεγχος ποιότηταςel
dc.titleΣτρατηγικές βελτίωσης της ποιότητας στον κλάδο της υγείας. Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και η περίπτωση του eHealthel
dc.typeMaster Thesisel
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/6456
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.identifier.call658.562 ΞΥΠel
dc.contributor.masterMBA TQM International - Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με διεθνή προσανατολισμό (MBA TQM Int)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»