Παρακίνηση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού των μονάδων υγείας. Προτάσεις βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών: περίπτωση Νοσοκοκομείου «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ».
Motivation of medical and nursing personnel of units of health. Suggestions for the improvement of the quality of provided services: case ¨ALEXANDRA¨ hospital.
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Δημόσια υγεία -- Ελλάδα ; Επαγγελματική ικανοποίηση ; Εργασία και εργαζόμενοι -- Παρακίνηση ; Hospital -- Greece -- Employees ; Medical personnel -- GreeceΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού στο Γ.Ν.Α «Αλεξάνδρα» και την εύρεση μέσων παρακίνησης για την αύξηση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητας των εργαζομένων και κατ’ επέκταση τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Αρχικά, γίνεται αναφορά στις κλασικές θεωρίες παρακίνησης των εργαζομένων όπως, του Maslow, του Herzberg, του McClelland καθώς επίσης, στα κίνητρα και στα προγράμματα που χρησιμοποιούνται για να παρακινηθούν οι εργαζόμενοι είτε ατομικά, είτε ομαδικά. Στη συνέχεια δίνεται έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό των νοσοκομείων, συγκεκριμένα στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, και στις συνθήκες εργασίας στα δημόσια νοσοκομεία. Διατυπώνονται διάφοροι τρόποι παρακίνησης των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και κυρίως των επαγγελματιών υγείας. Επίσης, γίνεται σύγκριση των μεθόδων παρακίνησης μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών νοσοκομείων. Επιπλέον, παρατίθενται ορισμοί που αφορούν την έννοια της επαγγελματικής ικανοποίησης και γίνεται περαιτέρω ανάλυση όσον αφορά το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό. Ακόμα, γίνεται αναφορά στον τρόπο μέτρησης της επαγγελματικής ικανοποίησης και στους παράγοντες που συντελούν στην αύξησή της. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προτάσεις βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, εφαρμόζοντας συστήματα ελέγχου και αξιολογώντας το προσωπικό υγείας στα νοσοκομεία. Σημαντικός δε παράγοντας αποτελεί η παρακίνηση των εργαζομένων, που αυξάνει τόσο την παραγωγικότητα όσο και την αποδοτικότητά τους. Τέλος, γίνεται παρουσίαση της έρευνας που διεξήχθη στο Γενικό Νοσοκομείο Αθήνας «Αλεξάνδρα» κατά το χρονικό διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2012. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την διεκπεραίωση της έρευνας, η οποία βασίστηκε στη διανομή ενός δομημένου ερωτηματολογίου στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό, και τροποποιήθηκε σύμφωνα με τις ανάγκες του συγκεκριμένου νοσοκομείου. Η επεξεργασία των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε μέσω ποσοστιαίας ανάλυσης και διαγραμματικής απεικόνισης ενώ, έγινε προσπάθεια σύγκρισης αυτών με αποτελέσματα παρόμοιων ερευνών. Παρατίθενται, εν κατακλείδι, προτάσεις για την βελτίωση της ικανοποίησης του προσωπικού και την αύξηση της παραγωγικότητάς του. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας απευθύνονται στον Καθηγητή της Μαιευτικής και Γυναικολογικής Κλινικής καθώς και στη Νοσηλευτική Υπηρεσία, που είναι επιφορτισμένοι τόσο με την επίβλεψη και ανάπτυξη του προσωπικού όσο και με την εύρυθμη λειτουργία του εν λόγω νοσοκομείου. Γίνεται δε, παραχώρηση των αποτελεσμάτων που εξήχθησαν, με την πεποίθηση να συντελέσουν στην προσπάθεια περαιτέρω κάλυψης των αναγκών των επαγγελματιών υγείας, που θα οδηγήσει στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του νοσοκομείου.