Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία οικονομικών στο σχολείο

View/ Open
Subject
Οικονομική -- Μελέτη και διδασκαλία (Δευτεροβάθμια) -- Ελλάδα ; Οικονομικές επιστήμες ; Διδασκαλία -- Μεθοδολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διδασκαλία -- Αξιολόγηση ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήAbstract
It is an undeniable fact that teaching of Economics in secondary and higher education requires further consideration as Economics is absolutely vital to various aspects of modern societies, but it is not always taught in proper ways and methods. Especially in the Greek educational system, students come in contact with economic terms at an advanced stage of their education. Therefore, most of the pupils and university students have difficulty in meeting the standards of the study programmes of Departments of Economics due to the lack of considerable knowledge of economic issues. Taking all the above into consideration, we understand that a double problem arises because of the lack of proper education in Economics, and the short and brief presentation of economic terms and systems in secondary education in conjunction with the raised requirements of the study programmes of Departments of Economics. The objective of the present postgraduate thesis is the planning and implementation of a digital complementary educational programme which aims to help the pupils and/or university students to understand the basic economic concepts with which they will deal during their higher academic education, while at the same time it will help them acquire the necessary skills for an effective use of the economic tools. This target is achieved through a) the Study of the Methods of Teaching Economics, b) the Presentation of other similar International Attempts, c) the Planning, the Documentation, and finally d) the Implementation of the recommended complementary digital training programme.
Language
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Αξιοποίηση των εικονικών εργαστηριακών περιβαλλόντων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Δουκέλη, Μαριάννα Α. (2013-02-25)Υπάρχει τρόπος να κινηθεί το ενδιαφέρον των μαθητών για τις Φυσικές Επιστήμες; Μπορούν τα μαθήματα αυτά να γίνουν περισσότερο κατανοητά και ελκυστικά στους μαθητές; Έχουν οι εκπαιδευτικοί τη δυνατότητα να μετατρέψουν το ... -
Μαθηματικά και αθλητισμός
Μανιάς, Ιωάννης (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2015)Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στην ανάδειξη της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στα μαθηματικά και τον αθλητισμό και στο πώς αυτή μπορεί ν’ αποτελέσει κίνητρο, ώστε ακόμα και μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι ...