Κύκλος ζωής και απόσυρση βιομηχανικού προϊόντος μια μελέτη περίπτωσης -case study
View/ Open
Subject
Κύκλοι ζωής προϊόντων ; Marketing ; Βιομηχανικό μάρκετινγκAbstract
Ο κύκλος ζωής προϊόντος είναι ένα εργαλείο στρατηγικού marketing
προκειμένου μια επιχείρηση να εκτιμήσει το συνολικό χρονικό διάστημα που
απομένει έως και την κάμψη του προϊόντος και να προσαρμόσει τους πόρους
της στην κατεύθυνση είτε της προώθησης ενός εναλλακτικού προϊόντος είτε της
απόσυρσης του.
Η εργασία αξιοποιεί το μοντέλο ανάλυσης του κύκλου ζωής προϊόντος
προκειμένου να εξετάσει το συνολικό κύκλο ζωής των χαλκοσωλήνων όπως
αυτός εξελίχθηκε στην Ελλάδα κατά τα έτη 1988 έως και 2012. Αφού
αναλυθούν οι συνθήκες ανάπτυξης και ειδικά της κάμψεως που παρατηρείται
στο κύκλο ζωής, αναζητούνται τα αίτια και προσδιορίζονται οι εναλλακτικές που
υπήρξαν ώστε να αντιμετωπισθεί η ραγδαία πτώση στη χρήση και τη ζήτηση για
δυο κατηγορίες χαλκοσωλήνων, ενώ στη συνέχεια εξετάζεται η τακτική της
απόσυρσης μέσω υποκατάστασης που επιλέχθηκε από ένα εγχώριο παραγωγό
προκειμένου να υπάρξει συνέχεια στο συνολικό κύκλο ζωής της κατηγορίας
προϊόντος.
Η μέθοδος του case study επιλέχθηκε ως η πλέον κατάλληλη για να
προσεγγίσει και αναλύσει ένα μοντέλο το οποίο συνδυάζει ποσοτικά δεδομένα
και ποιοτικές παρατηρήσεις.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η προσπάθεια απόσυρσης μέσω
υποκατάστασης δεν ήταν επιτυχής αφού ούτε αναστολή της φάσεως της
κάμψης επετεύχθη αλλά ούτε και επιτυχής απόσυρση του προϊόντος δια της
υποκαταστάσεως.
Η έρευνα καταδεικνύει ότι η τακτική του επικερδούς επιβιώσαντος
αποδεικνύεται ως η ενδεδειγμένη στο στάδιο της κάμψης ενώ εξωτερικοί
παράγοντες όπως το μακρο-οικονομικό περιβάλλον και οι τιμές των πρώτων
υλών, είναι εξαιρετικά πιθανό να αποβούν αρνητικοί παράγοντες σε ένα
εγχείρημα απόσυρσης ενός βιομηχανικού προϊόντος.