Τα ιστολόγια ως εργαλείο επιχειρηματικής στρατηγικής

View/ Open
Subject
Online social networks ; Social entrepreneurship ; Internet marketing -- Political aspects ; Internet -- Social aspects ; Social entrepreneurship ; Social responsibility of business ; Internet marketing ; Blogs -- Political aspectsAbstract
Nowadays, Internet has become the second most important trade channel and a very powerful customer information source. Recent surveys have shown that the traditional way of retailing is threatened in many ways by the Internet, considering the different role of retailers today.
One of the most popular issues in the field of computing, is the evolution from the traditional Web to what is called Web 2.0, example of which are blogs. This evolution derives from the Internet use which is on the increase. Users, either individuals or businesses and organizations update their knowledge about Web 2.0 technologies and benefit from their advantages.
Despite the fact that there are a lot of different opinions about blog’s advantages and benefits for an organization, most people agree that blogs are tools, whose value stems from consumers (Customer Generated Media -CGM). In other words, consumers increase blogs’ value through their comments and criticism on many issues discussed there.
The purpose of this work is to present and analyze blogs as a useful tool for companies. Additionally, part of this work is the creation of a corporate blog based on the goals and vision of a well-known company called KOTSOVOLOS. This company is the most appropriate one to support Web 2.0 technologies, since it is based on the evolution of computing. At the same time, a survey took place, with the help of 15 senior executives of KOTSOVOLOS, in order to evaluate this blog and the possibility of its actual implementation in coexistence with the already website www.kotsovolos.gr.
Language
GreekCollections
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Social media marketing: η περίπτωση του Facebook
Πολυχρονιάδης, Κωνσταντίνος (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2013)Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα γίνει αρχικά μια ιστορική αναδρομή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα ακολουθήσει η αναλυτική παρουσίασή τους, που περιλαμβάνει τους βασικούς ορισμούς, τις λειτουργίες τους, τις αλλαγές ... -
Pinned : ανάπτυξη εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης βασισμένης στην τοποθεσία με τη βοήθεια Web Services
Ρήγας, Μάρκος (2011-01-26)Η παρούσα εργασία μελετά την κοινωνική δικτύωση (social networking) ως φαινόμενο των ημερών μας, καθώς και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν αλλά και τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι διάφορες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. ... -
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης των ελληνικών τραπεζών
Καχριμάνη, Δήμητρα (Πανεπιστήμιο Πειραιώς, 2014-07)Η συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι οι σύγχρονες επιχειρηματικές μονάδες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο εντός του οποίου ανήκουν και δραστηριοποιούνται οδηγεί ολοένα και περισσότερο στην άμεση και ...