Ανάλυση περιεχομένου σε διαφημίσεις κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στα πλαίσια της βιομηχανίας της μόδας
View/ Open
Abstract
Η ελληνική οικονομία ταλανίζεται από σειρά παραγόντων τόσο εσωτερικών όσο και διεθνών. Η διεθνής οικονομική κρίση είναι γεγονός και έχει επηρεάσει αναμφισβήτητα τη χώρα μας σε όλους σχεδόν τους τομείς. Ο κλάδος της ενημέρωσης και ο τύπος γενικά είναι ο βαρύτερα πληττόμενος της ελληνικής οικονομίας. Ο κλάδος της ένδυσης, υπόδησης και ευρύτερα η βιομηχανία της μόδας έχει υποστεί τις επιπτώσεις της οικονομικής ύφεσης. Από το 2008, τότε που η οικονομική κρίση άρχισε να εμφανίζεται έως και σήμερα τα διαφημιστικά έσοδα εφημερίδων, περιοδικών και ραδιοτηλεοπτικών σταθμών συρρικνώθηκαν κατά 70%. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι να εφαρμόσουμε την μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου σε διαφημίσεις luxury brands και να καταγράψουμε αν υπάρχουν αλλαγές και διαφοροποιήσεις στο διαφημιστικό μήνυμα ή στη στρατηγική διαφήμισης στις υπό εξέταση μάρκες λόγω της οικονομικής κρίσης. Πιο συγκεκριμένα θα κατανοήσουμε τη μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου στις διαφημιστικές καμπάνιες των εταιρειών Rolex, Dior, DG και θα αναλύσουμε τις στρατηγικές διαφήμισης και διαφημιστικού μηνύματος. Η έρευνα έγινε ύστερα από συλλογή και καταγραφή στοιχείων από τις διαφημίσεις των γνωστών περιοδικών μόδας MARIE-CLAIRE, L’ OFFICIEL, VOGUE και στη συνέχεια με τη βοήθεια του στατιστικού εργαλείου spss καταλήξαμε στα συμπεράσματα της έρευνας.