Εξ αποστάσεως παράδοση μαθημάτων κλασικών γλωσσών μέσω αυτο-κατευθυνόμενης μάθησης: ανάπτυξη διαδικτυακού περιβάλλοντος e-tutoring κλασικών γλωσσών στην αγγλική με τη μέθοδο της αυτο-κατευθυνόμενης μάθησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τηλεκπαίδευση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευσηΠερίληψη
Αν και το πεδίο της εξ αποστάσεως παράδοσης μαθημάτων (e-Tutoring) διαρκώς εξελίσσεται, η ανάπτυξη e-courses διαπιστευμένων που να ακολουθούν προγράμματα σπουδών με πρότυπα εκμάθησης, καθώς και παιδαγωγικές μεθόδους δεν είναι συνηθισμένη. Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας κατέστη ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος / website εξ αποστάσεως παράδοσης μαθημάτων (“e-Classics Tutoring”), που προσομοιώνει ένα ηλεκτρονικό φροντιστήριο ή εκπαιδευτικό οργανισμό, καθώς και ενός e-course μέσα σ’ αυτό, το οποίο στο σύνολό του περιλαμβάνει ένα εκπαιδευτικό σενάριο (“It’s all Greek to me!”). Το e-course παρέχεται για την εκμάθηση των Κλασικών γλωσσών (Αρχαίας Ελληνικής και Λατινικής) στα Αγγλικά, μέσω της μεθόδου της Αυτο- Κατευθυνόμενης Μάθησης. Ειδικότερα, μέσα από αυτό διερευνάται ο βαθμός καταλληλότητας των δραστηριοτήτων για την εκμάθηση των Κλασικών γλωσσών στην Αγγλική, με την οποία και θα συνδεθούν οι Κλασικές γλώσσες, βάσει ορισμένων «Προτύπων», καθώς και ο βαθμός ενίσχυσης της Αυτο-Κατευθυνόμενης Μάθησης. Διεξήχθη εργαστήριο 34 ακαδημαϊκών σπουδαστών (“e-Classics Tutoring Lab”) και αποτιμήθηκε ο βαθμός συμβολής του στα ανωτέρω. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι αξιολογητές βρήκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό κατάλληλες τις δραστηριότητες του course και ενίσχυσαν σημαντικά την Αυτο-Κατευθυνόμενη Μάθηση μέχρι το τέλος της μαθησιακής διαδικασίας, στα οποία, όπως επιβεβαιώθηκε, βοήθησε σε μεγάλο βαθμό το εργαστήριο “e-Classics Tutoring Lab” και το website “e-Classics Tutoring”. Από την επιπρόσθετη πληροφόρηση που συνελέγη εξήχθησαν ωφέλιμες πληροφορίες για τη βελτιστοποίηση του website μελλοντικά. Επί τη βάσει αυτής της έρευνας, το περιβάλλον “e-Classics Tutoring” θα μπορούσε να φιλοξενήσει μελλοντικά και άλλα e-courses, για τα οποία έχει προβλεφθεί σχετικός σχεδιασμός, καθώς και να προτείνει την εφαρμογή διαπιστευμένων e-courses. Ανάλογα courses Αυτο-Κατευθυνόμενης Μάθησης συστήνεται να υιοθετηθούν στην τυπική εκπαίδευση και σε διαφορετικά πλαίσια μάθησης.