dc.contributor.advisor | Θαλασσινός, Ελευθέριος | |
dc.contributor.author | Τσομπανόγλου, Μαρία Γ. | |
dc.date.accessioned | 2014-09-03T06:21:43Z | |
dc.date.available | 2014-09-03T06:21:43Z | |
dc.date.issued | 2014-09-03T06:21:43Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5980 | |
dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση, ανάλυση και σύγκριση των διατάξεων και όρων των τεσσάρων ναυλοσυμφώνων SHELLVOY 6, BPVOY4, ExxonMobilVOY2005 και TANKERVOY87 που χρησιμοποιούνται στη ναύλωση κατά ταξίδι δεξαμενοπλοίων για μεταφορά αργού πετρελαίου και προϊόντων του. Η εργασία ξεκινά με μία ιστορική αναδρομή της εμπορίας πετρελαίου από τη μεταπολεμική περίοδο μέχρι τις μέρες μας και συνεχίζει αναλύοντας το παγκόσμιο στόλο δεξαμενοπλοίων και τα κύρια χαρακτηριστικά του: τα κατασκευαστικά και τεχνικά χαρακτηριστικά των δεξαμενοπλοίων, τη κατηγοριοποίηση του στόλου βάσει μεταφερόμενου προϊόντος και μεγέθους πλοίου, την ηλικιακή κατανομή του, αλλά και τις βασικές διαδρομές και τα επίπεδα ναύλων. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στη ναυτιλιακή αγορά και τις κύριες διαφοροποιήσεις της, αναλύονται τα χαρακτηριστικά της ναυλαγοράς των δεξαμενοπλοίων, αναφέρονται τα είδη ναυλώσεων, οι τύποι ναυλοσυμφώνων και οι Διεθνείς Οργανισμοί, η νομοθεσία και το γενικότερο Θεσμικό Πλαίσιο που διέπει τις ναυλώσεις των δεξαμενοπλοίων κατά ταξίδι. Τα χαρακτηριστικά και η διαδικασία πραγματοποίησης της ναύλωσης κατά ταξίδι δεξαμενοπλοίων αναλύονται σε ξεχωριστό κεφάλαιο, όπου αναφέρονται αναλυτικά οι ειδικοί όροι και ρήτρες που περιέχονται στα σχετιζόμενα ναυλοσύμφωνα. Το τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας είναι αφιερωμένο στη σύγκριση των τυποποιημένων ναυλοσυμφώνων δεξαμενοπλοίων και ακολουθούν γενικά συμπεράσματα και σχόλια. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυλοσύμφωνα | |
dc.subject | Πετρέλαιο -- Βιομηχανία και εμπόριο | |
dc.subject | Δεξαμενόπλοια -- Ναύλωση και ναύλος | |
dc.title | Ανάλυση και σύγκριση των τυποποιημένων ναυλοσυμφώνων των πετρελαϊκών εταιριών BP, SHELL και EXXON - Αντιπαραβολή τους με το τυποποιημένο ναυλοσύμφωνο της INTERTANKO | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5980 | |
dc.identifier.call | 387.544 ΤΣΟ | |
dc.description.abstractEN | The content of subject thesis is the presentation, analysis and comparison of the provisions and clauses of the four charter parties SHELLVOY 6, BPVOY4, ExxonMobil VOY2005 and TANKERVOY87 used in the voyage charter of the crude and product oil carriers. Thesis starts with a historical retrospect of the oil trade starting from the post-war period until our days and continues with the analysis of the tanker fleet worldwide and its main characteristics: the structural and technical characteristics of the tankers, the classification of the fleet based on the transported products and the vessel’s size and age, as well as the basic routes and freight rates. Following the above analysis, reference is made to the maritime industry and its basic differentiations, as well as an analysis of the characteristics of the charter market, the types of charter-parties and the National Organizations, the legislation and the institutional rules that coact the laws of voyage charter of the oil carriers. The characteristics and the procedure of accomplishing a voyage charter for an oil carrier are analyzed in a separate chapter, where extensive reference is made to the special provisions and clauses of the relevant charter-parties. The last chapter of this thesis is dedicated to the comparison of the subject standard charter-parties, followed by general conclusions and comments. | |