Πολυμεσικό υλικό για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου
![Thumbnail](/xmlui/bitstream/handle/unipi/5840/Tzioli.pdf.jpg?sequence=4&isAllowed=y)
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ασφάλεια ηλεκτρονικών υπολογιστών ; Διαδίκτυο (Internet) -- Μέτρα ασφαλείαςΠερίληψη
Παρά το γεγονός ότι το Διαδίκτυο συνθέτει ένα χώρο που προσφέρει ικανοποίηση στους μαθητές, ωστόσο οι πιθανοί κίνδυνοι που ενέχει για την ιδιωτική ζωή και την προσωπική τους ασφάλεια είναι πάρα πολλοί. Γι’ αυτό το λόγο οι μαθητές χρειάζεται να ενημερωθούν σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν πριν την απόκτηση πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Η παρούσα έρευνα έχει ως στόχο αρχικά την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για την ασφάλεια στο διαδίκτυο με τη συνδρομή πολυμεσικού υποστηρικτικού υλικού η οποία διευκολύνεται μέσα από μια ιστοσελίδα, το όνομα της οποίας είναι BEsafe, όπου παρουσιάζονται ιδέες για δραστηριότητες τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε γονείς ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν και να οχυρωθούν απέναντι στους κινδύνους που ενέχει το διαδίκτυο. Επίσης, η εν λόγω ιστοσελίδα περιέχει συνοδευτικό υλικό μιας άλλης δικτυακής τοποθεσίας, δηλαδή της www. safesocialmedia. org. Αρχικά, αναλύεται ο τρόπος και τα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του συγκεκριμένου ιστοτόπου, του BEsafe. Συγκεκριμένα, ο ιστότοπος αυτός περιέχει υλικό που απευθύνεται σε τρεις κατηγορίες χρηστών, δηλαδή στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς, από όπου η κάθε μια κατηγορία μπορεί να λάβει τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με το θέμα της «Ασφαλής χρήσης του Διαδικτύου». Στο πλαίσιο αυτής της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε ως ερευνητικό εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο κλίμακας Likert το οποίο απαντήθηκε από μια ομάδα εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν τα κατάλληλα αποτελέσματα για τη βελτίωση των δυο ιστοτόπων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν κατόπιν της ανάλυσης του ερωτηματολογίου, προκύπτει το συμπέρασμα πως οι δύο αυτοί ιστότοποι καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των εκπαιδευτικών σχετικά με την ενημέρωσή εκείνων αλλά και των παιδιών και των γονέων για το συγκεκριμένο ζήτημα. Τέλος, η έρευνα αυτή παρέχει προτάσεις για μελλοντική έρευνα. Συγκεκριμένα, προτείνεται η επίσκεψη σε σχολεία όπου και θα παρουσιαστούν οι ιστότοποι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και εν συνεχεία στους γονείς και στα παιδιά, έτσι ώστε να λάβουν ανατροφοδότηση για τυχόν βελτίωση των ιστοτόπων.