Το ηλεκτρονικό επιχειρείν ως βάση θεμελίωσης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στις σύγχρονες επιχειρήσεις
View/ Open
Abstract
Η διπλωματική αυτή έχει ως αντικείμενο το ηλεκτρονικό επιχειρείν. Συγκεκριμένα μελετάει πως μια επιχείρηση μπορεί να το υιοθετήσει και να χρησιμοποιήσει την προσέγγιση του ηλεκτρονικού επιχειρείν στο σύγχρονο ευμετάβλητο εξωτερικό περιβάλλον, ώστε να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το ηλεκτρονικό επιχειρείν, αποτελεί ένα σύγχρονο μέσο τεχνολογίας, το οποίο μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση σε πολλούς τομείς, διαμορφώνει και βελτιώνει τις επιχειρηματικές και δι-επιχειρηματικές λειτουργιές της επιχείρησης. Έτσι η σύγχρονη επιχείρηση γίνεται πιο αποδοτική, πιο καινοτόμα και το προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρει περισσότερο ανταγωνιστικό. Προκειμένου όμως να εκμεταλλευτούν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα απαιτείται να γίνει η σωστή "εφαρμογή" του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Ο όρος "εφαρμογή" είναι ιδιαίτερα σύνθετος. Στη διπλωματική αυτή αναφέρονται τα θέματα που αφορούν τη σωστή και αποτελεσματική εφαρμογή του ηλεκτρονικού επιχειρείν καθώς και στους παράγοντες που θα πρέπει να εξεταστούν, ώστε η εφαρμογή του, να ολοκληρωθεί με τη βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης. Στο 1° κεφάλαιο αναφέρονται οι έννοιες του ηλεκτρονικού επιχειρείν ώστε να γίνει αντιληπτή η έννοια, τα πλεονεκτήματα αλλά και οι κίνδυνοι που ενδεχομένως το συνοδεύουν στην εφαρμογή του. Στο 2° κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της επιχείρησης, ώστε να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για ένα σύνθετο οργανισμό, ο οποίος έχει δυνάμεις και αδυναμίες και αλληλεπιδρά σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ευκαιρίες και απειλές. Στο 3° κεφάλαιο αναφέρεται στο πώς το ηλεκτρονικό επιχειρείν μπορεί να εφαρμοστεί σε μία επιχείρηση, αποτυπώνεται ποια είναι η εξέλιξη του στη χώρα μας και ποιες είναι οι προοπτικές του στο μέλλον. Στο κεφάλαιο 4° αναφέρονται οι στρατηγικές έννοιες και τα μοντέλα που μπορεί να εφαρμόσει η επιχείρηση, ώστε να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο ίδιο κεφάλαιο, αναλύεται πως το ηλεκτρονικό επιχειρείν επηρεάζει και μεταμορφώνει την επιχείρηση ως οργανισμό, δίνοντας ευκαιρίες για την απόκτηση και θεμελίωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στο 5° κεφάλαιο αναλύεται η περίπτωση της εταιρείας Intel στην οποία διαπιστώνεται η πρακτική εφαρμογή των όσων αναφέρθηκαν.