Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Χρυσολέων
dc.contributor.authorΜουστάκας, Σπύρος
dc.date.accessioned2013-06-25T08:58:54Z
dc.date.available2013-06-25T08:58:54Z
dc.date.issued2013-06-25T08:58:54Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5485
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία είναι προϊόν κοπιαστικής προσπάθειας και χρονοβόρας έρευνας. Βασικό αντικείμενο με το οποίο ασχολείται είναι τα μοντέλα βέλτιστης παραγγελίας. Ωστόσο, ξεφεύγει από τα στενά πλαίσια της θεωρίας των logistics και με τη βοήθεια απλών εφαρμογών πληροφορικής καταφέρνει να ενημερώσει για τη συμπεριφορά και τα αποτελέσματα που θα μας έδινε κάθε ένα από τα μοντέλα για τα προϊόντα της εισαγωγικής της SUZUKI στα οποία εφαρμόστηκαν. Στο πρώτο κεφάλαιο αναπτύσσεται η θεωρία πάνω στην οποία κατόπιν στηριζόμαστε για να εφαρμόσουμε τα μοντέλα. Αρχικά γίνεται μία προσέγγιση στην αρχή του Pareto, στην ABC ανάλυση, καθώς επίσης στα μοναδιαία στοιχεία κόστους, ενώ στη συνέχεια γίνεται αναλυτική αναφορά στα μοντέλα αυτά καθαυτά. Μολονότι βρισκόμαστε ακόμα στο θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας, δεν λείπουν παραδείγματα τα οποία βοηθούν στην κατανόηση των μαθηματικών μεθόδων καθώς και στο τρόπον εφαρμογής των μοντέλων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μία ιστορική αναφορά στην πορεία της εταιρίας SUZUKI και στον τρόπο λειτουργίας της εισαγωγικής της στην Ελλάδα, η οποία είναι μέλος-επιχείρηση του ομίλου Σφακιανάκη. Εδώ, ο βασικός διαχωρισμός γίνεται ανάμεσα στον τρόπο που λειτουργούσε η επιχείρηση πριν την έλευση της οικονομικής κρίσης και στο πως αυτός διαμορφώθηκε εν συνεχεία. Επίσης γίνεται αναφορά στο πως την αντιμετώπισε, τι μέτρα πάρθηκαν και πώς η κρίση αλλοίωσε τον τρόπο σκέψης και αντιμετώπισης των πραγμάτων γενικότερα. Το τρίτο κεφάλαιο είναι το σημείο όπου περνάμε από τη θεωρία στην πράξη. Ξεχωρίζουμε επτά προϊόντα της εισαγωγικής και με στοιχεία ημερήσιας ζήτησης βάθους συνήθως τριών ή τεσσάρων ετών, εφαρμόζουμε τα μοντέλα σταθερού χρόνου παραγγελίας κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους (2010). Έτσι δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τον τρόπο με τον οποίο θα συμπεριφέρονταν τα μοντέλα αυτά, αλλά και να πληροφορηθούμε για τα αποτελέσματα που θα μας προσέφεραν. Στο σημείο αυτό, έρχεται να αναλάβει τον κύριο λόγο η επιστήμη των υπολογιστών και με τη χρήση του απλού excel να μας εφοδιάσει με πολύτιμες πληροφορίες, ικανές να μας αποκαλύψουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία του κάθε μοντέλου. Η βασική αρχή με την οποία έγινε η επιλογή των προϊόντων ήταν τα χαρακτηριστικά της ζήτησης που αυτά παρουσίαζαν (εποχική, σταθερή, ανώμαλη-απροσδιόριστη). Το κεφάλαιο αυτό θα αποδειχθεί εξαιρετικά ευέλικτο ως προς τις απαιτήσεις του αναγνώστη, καθώς το αρχείο excel παρέχεται μαζί με την εργασία και ο καθένας θα έχει τη δυνατότητα να εισάγει και να εξετάσει τη ζήτηση για τα προϊόντα που τον αφορούν. Στο τέταρτο κεφάλαιο, συνεχίζονται οι πρακτικές εφαρμογές. Συγκεκριμένα, αντιπαραβάλουμε το κλασσικό μοντέλο σταθερού χρόνου αναπαραγγελίας με το στοχαστικό μοντέλο πολλαπλών περιόδων. Η εφαρμογή αυτών γίνεται πάνω σε προϊόντα που παρουσιάζουν κυμαινόμενο lead time ως προς τις παραδόσεις τους, και για την ακρίβεια εξετάζουμε την περίπτωση όπου αυτό κυμαίνεται μεταξύ 1-3 εβδομάδων καθώς και 3-5. Είναι ένα κεφάλαιο το οποίο ο αναγνώστης σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το προσπεράσει. Πολύτιμος σύμμαχος και πάλι η επιστήμη των υπολογιστών (excel αλλά και η access του λογισμικού πακέτου Microsoft Office). Οι εφαρμογές αυτές επίσης παρέχονται μαζί με την εργασία και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Να σημειωθεί ότι στο παράρτημα αναλύεται τόσο ο τρόπος που έχουν στηθεί, όσο και ο τρόπος που λειτουργούν. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύουμε την υπόθεση του νεκρού χρόνου βασιζόμενοι κατά κύριο λόγο στο βιβλίο «Creating Value-Adding Networks» του Martin Christopher. Στο κεφάλαιο αυτό ασχολούμαστε με το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας, με τους κινδύνους που κρύβονται σε αυτήν αλλά και με τον τρόπο που μπορούμε να βελτιώσουμε την αποδοτικότητά της. Εκεί θα πληροφορηθούμε επίσης για τον ανταγωνισμό ο οποίος σημειώνεται μεταξύ των εφοδιαστικών αλυσίδων. Επιπρόσθετα θα δούμε πως αν θέλουμε να ανήκουμε σε μία επιτυχημένη εφοδιαστική αλυσίδα, θα πρέπει όλοι όσοι αποτελούν καθέναν από τους κρίκους της να συνεργάζονται και να αλληλοϋποστηρίζονται, ως ένας ενιαίος και αυτοτελής οργανισμός που οφείλει να μεριμνά για το σύνολο των μελών του. Σίγουρα είναι ένα κεφάλαιο με το οποίο κλείνει όμορφα η ανάγνωση της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας και προσφέρει νέες οπτικές.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΔιοίκηση αποθεμάτων
dc.subjectLogistics -- Management
dc.subjectΑυτοκίνητα -- Βιομηχανία και εμπόριο
dc.subjectΜαθηματικά μοντέλα
dc.titleΔιαχείριση αποθεμάτων στα αυτοκίνητα: η περίπτωση της Suzuki
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5485
dc.identifier.call658.787 ΜΟΥ


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»