Σύνδεση του μάρκετινγκ με την επίτευξη καλύτερου οικονομικού αποτελέσματος: περίπτωση ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ναυτιλιακές επιχειρήσεις -- Μάρκετινγκ ; Ναυτιλία -- Οικονομία ; Ναυτιλιακή οικονομικήΠερίληψη
Στο σύγχρονο και απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον, οι διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιριών οφείλουν να ενσωματώνουν μεθόδους marketing στις καθημερινές λειτουργίες τους, ώστε να εξασφαλίζουν τη μακροχρόνια και κερδοφόρα πορεία τους αλλά και την επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η σωστή στρατηγική απασχόλησης του στόλου τους, η καθιέρωση στενών και μακροχρόνιων σχέσεων με σταθερούς και αξιόπιστους πελάτες, η επιδίωξη για παροχή περισσότερων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας προς αυτούς, η αναγνώριση και ικανοποίηση των ολοένα και αυξανόμενων επιθυμιών των ναυλωτών για γρήγορη και ασφαλή μεταφορά των φορτίων τους και η επικράτηση έναντι του ανταγωνισμού αποτελούν ζητήματα που πρέπει να απασχολούν τις διοικήσεις όλων των ναυτιλιακών εταιριών. Η χρήση τεχνικών marketing μέσα στις ναυτιλιακές εταιρίες μπορεί να οδηγήσει προς αυτή την κατεύθυνση, κάτι το οποίο αποδεικνύεται και από τη μελέτη των εξεταζόμενων ναυτιλιακών εταιριών. Οι εταιρίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από λίγους πελάτες για τη δημιουργία μεγάλου μέρους των εσόδων τους, ενώ η στρατηγική απασχόλησης των πλοίων τους επηρεάζει τα οικονομικά αποτελέσματά τους.