Εφαρμογή εκμάθησης μαθηματικών με χρήση συνεργατικής μάθησης και προσαρμοστικών στοιχείων μέσω διαδικτύου
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μαθηματικά -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Team learning approach in educationΠερίληψη
Η μεταπτυχιακή διατριβή που παρουσιάζεται έχει ως θέμα την εκμάθηση μαθηματικών δημοτικού σε παιδιά δημιουργώντας τα μοντέλα του μαθητή και καθηγητή και ενσωματώνοντας αλληλεπιδραστικά και προσαρμοστικά στοιχεία μάθησης. Επιπλέον προωθεί τη συνεργατική μάθηση μέσω της οποίας οι μαθητές έρχονται σε επαφή συζητώντας για την επίλυση ασκήσεων με αποτέλεσμα την κοινωνικοποίηση τους και την αύξηση της συνεργατικότητας και ομαδικότητας. Η εφαρμογή λειτουργεί διαδικτυακά, έτσι είναι προσβάσιμη από οποιοδήποτε υπολογιστή ανεξαρτήτου λειτουργικού συστήματος. Από τη πλευρά του χρήστη δεν χρειάζεται εγκατάσταση κάποιου επιπλέον προγράμματος πάρα μόνο ενός φυλλομετρητή, έτσι οι απαιτήσεις συστήματος είναι ελάχιστες και μπορεί να παρουσιαστεί σε οποιαδήποτε συσκευή ακόμη και σε κινητά μέσα. Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να διδαχτεί τις βασικές πράξεις. Η θεωρία και τα διαγωνίσματα παρουσιάζονται στο μαθητή βάσει του μαθησιακού επιπέδου του μαθητή (αρχάριος, μέτριος, προχωρημένος) αλλά και του μαθησιακού τύπου του (οπτικός, ακουστικός, κιναισθητικός). Έτσι ο μαθητής ξεκινάει από το επίπεδο των μαθηματικών που του ταιριάζει και ανάλογα τη πρόοδο του το πρόγραμμα τον κατατάσσει σε άλλο επίπεδο παρουσιάζοντας του και τα αντίστοιχα μαθήματα. Το πρόγραμμα προσαρμόζεται σύμφωνα με τη πρόοδο του μαθητή και τον συμβουλεύει αν χρειάζεται να επαναλάβει κάποιο μάθημα θεωρίας ή να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα σε κάποια συγκεκριμένη πράξη σύμφωνα με τις μαθησιακές ανάγκες του. Επιπλέον του προτείνει τη συνεργασία με άλλους μαθητές μέσω των προσωπικών μηνυμάτων για την καλύτερη επίλυση των ασκήσεων. Οι επιδόσεις όλων των μαθητών αποθηκεύονται σε μια βάση δεδομένων από την οποία το πρόγραμμα εξάγει στοιχεία που βοηθούν στη μοντελοποίηση και τη προσαρμοστικότητα που προσφέρει το σύστημα. Η θεωρία καθώς και οι αντίστοιχες ασκήσεις μπορούν εύκολα να εισαχθούν από το καθηγητή μέσα από μια ειδική φόρμα προσθέτοντας δυναμικά όσα είδη και αριθμό ασκήσεων θέλει ο καθηγητής. Επίσης ο καθηγητής έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τη πρόοδο των μαθητών καταγράφοντας το σύστημα τις βαθμολογίες σε όλα τα τεστ αλλά και εμφανίζοντας διαγράμματα με την πρόοδο του μαθητή.