dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Λιάκος, Αθανάσιος Β. | |
dc.date.accessioned | 2013-03-11T09:08:58Z | |
dc.date.available | 2013-03-11T09:08:58Z | |
dc.date.issued | 2013-03-11T09:08:58Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5255 | |
dc.description.abstract | Τα γνωσιακά εργαλεία, μοντέλα και περιβάλλοντα μάθησης αποτελούν σημαντικά μέσα για την επίτευξη αποτελεσματικότερης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν μέσα από τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων και όχι ακούγοντας ή παρακολουθώντας τον εκπαιδευτή. Τα βήματα που ακολουθούνται για την επίλυση ενός προβλήματος με βάση τα εν λόγω μοντέλα, ακολουθούν τον τρόπο σκέψης των εκπαιδευομένων, ενώ οι οδηγίες που παρέχονται εξαρτώνται από το περιεχόμενο. Ο τρόπος λειτουργίας των γνωσιακών μοντέλων ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τις αρχές της θεωρίας δραστηριότητας (activity theory), γεγονός που αντανακλάται στην προσωποποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με βάση το επίπεδο και τις επιδόσεις του κάθε εκπαιδευομένου. Η πλατφόρμα μάθησης CTAT (Cognitive Tutor Authoring Tools) βασίζεται στη θεωρία γνώσης και μάθησης ACT-R και λειτουργεί στηριζόμενη στο μετασχηματισμό της συμπεριφοράς των εκπαιδευόμενων κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων. Ο σύμβουλος μάθησης εφαρμόζει ένα τύπο αλγορίθμου που ονομάζεται «ανίχνευση μοντέλου» για να μπορεί να παρακολουθεί τους εκπαιδευόμενους κατά τη διαδικασία επίλυσης ενός προβλήματος και να συγκρίνει τις ενέργειές τους με τις ενδεδειγμένες που προτείνονται από το μοντέλο. Ο «συγγραφέας εκπαιδευτή» (instructor author) επιδεικνύει στο σύστημα, πώς οι εκπαιδευόμενοι αναμένεται να επιλύσουν τα προβλήματα που τους ανατίθενται και τι λάθη αναμένεται να κάνουν. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας, αναπτύσσεται ένας πιλοτικός γνωσιακός εκπαιδευτής με χρήση της πλατφόρμας CTAT, ο οποίος σαν στόχο έχει την εκπαίδευση σε θέματα Φυσικοχημείας. Ο εκπαιδευτής αυτός χρησιμοποιεί και υπολογίζει μια σειρά αριθμητικών πληροφοριών όπως είναι ο αριθμός πρωτονίων, νετρονίων και ηλεκτρονίων ενός σωματιδίου (ατόμου, κατιόντος ή ανιόντος) καθώς επίσης και ο ατομικός και μαζικός αριθμός του σωματιδίου. Η παρούσα υλοποίηση, χρησιμοποιεί λογισμικό Flash για να δημιουργήσει ένα γραφικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης και εν συνεχεία ζητάει από τους εκπαιδευόμενους να πραγματοποιήσουν υπολογισμούς του αριθμού πρωτονίων, νετρονίων και ηλεκτρονίων σωματιδίων καθώς επίσης και του ατομικού και μαζικού αριθμού. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Cognitive learning | |
dc.subject | Artificial intelligence -- Data processing | |
dc.subject | Computer-assisted instruction | |
dc.subject | Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή | |
dc.title | Γνωστικά εργαλεία μάθησης και ηλεκτρονική μάθηση - CTAT | |
dc.type | Master Thesis | |
dc.identifier.call | 374.4 ΛΙΑ | |
dc.description.abstractEN | Cognitive tutors, models and learning environments offer effective alternatives to achieve more effective educational process. Students learn through carrying out activities, not just listening or watching the instructor. The steps followed to solve a problem, are simulated by the cognitive models, following the thinking of learners, and providing instructions that depend on the lesson content. Cognitive models largely follow the principles of activity theory, which in turn is reflected on personalized educational processes, based on the level and performance of each learner. The learning platform CTAT (Cognitive Tutor Authoring Tools) is based on the theory of knowledge and learning ACT-R and is based on the transformation behavior of learners during the problem solving process. The tutor applies an algorithm type called "model tracing" which makes it possible to monitor a trainee during the problem solving process and compare the actions of learners with those proposed by the model. An instructor author demonstrates to the system, how the students are expected to solve the problems assigned to them and which are the mistakes expected. The tutor is using and calculates a series of numerical information such as the number of protons, neutrons and electrons of an element (atom, cat ion or anion) as well as the atomic number and mass number of the element. The proposed implementation uses Flash software to create an interactive graphical user interface and then asks the students to perform calculations of the number of protons, neutrons and electrons as well as of the atomic and mass number of the element. | |