dc.contributor.advisor | Πελαγίδης, Θεόδωρος | |
dc.contributor.author | Υψηλάντη, Ευαγγελία Χ. | |
dc.date.accessioned | 2013-01-23T16:09:51Z | |
dc.date.available | 2013-01-23T16:09:51Z | |
dc.date.issued | 2013-01-23T16:09:51Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5160 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει κατά πόσο τα ελληνικά λιμάνια είναι πράσινα και ποιες ενέργειες δύναται να αναληφθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Αρχικά, περιγράφονται τα χαρακτηριστικά των ελληνικών λιμένων, αναλύονται οι όροι «πράσινο λιμάνι» και «βιώσιμη ανάπτυξη» και το πώς οι λιμενικές υπηρεσίες προκαλούν περιβαλλοντική ρύπανση. Έπειτα, προσδιορίζεται ο όρος «πράσινα λιμάνια» και παρατίθενται οι διεθνείς περιβαλλοντικοί κανονισμοί IMO και MARPOL. Στη συνέχεια, αναλύεται η υφιστάμενη κατάσταση των λιμένων της Ελλάδας ως προς την ύπαρξη πράσινων εφαρμογών. Συγκεκριμένα, μετά από σύντομες ιστορικές αναδρομές των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, παρουσιάζονται οι πράσινες πρακτικές που έχουν αναλάβει τα δύο λιμάνια καθώς και λοιπές ενδιαφέρουσες πράσινες εφαρμογές από άλλα ελληνικά λιμάνια. Μετά την παρουσίαση της υφιστάμενης κατάστασης ως προς το ‘πρασίνισμα’ των ελληνικών λιμένων, ακολουθεί η διεθνής ανασκόπηση των πράσινων λιμένων του Long Beach, του San Diego, του Sydney. Χαρακτηριστικό των τριών αυτών λιμένων, είναι ότι διαθέτουν συγκεκριμένες ολοκληρωμένες πολιτικές λειτουργίας, βάση των οποίων έχουν πετύχει να χαρακτηριστούν ως «πράσινα». Το τρίτο κεφάλαιο, κλείνει με την παρουσίαση μεμονωμένων πράσινων εφαρμογών σε λιμάνια του εξωτερικού. Σε συνδυασμό με την υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα και αξιοποιώντας παράλληλα τη διεθνή πρακτική, ως προς τη λειτουργία των πράσινων λιμένων, θα προταθεί ένας οδηγός για το ‘πρασίνισμα’ του λιμένα του Πειραιά. Ο οδηγός αυτός περιλαμβάνει θέματα που αφορούν τους φυσικούς πόρους και τα ποιοτικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, ενώ μπορεί να αξιοποιηθεί ως εργαλείο για τη σύνταξη μια ολοκληρωμένης εθνικής στρατηγικής. Τέλος, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν και εξετάζεται κατά πόσο, με τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, δόθηκε απάντηση στο αρχικό ερώτημα, αν τα ελληνικά λιμάνια διαθέτουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε να χαρακτηριστούν «πράσινα» και τι δράσεις μπορούν να αναλάβουν προς αυτή την κατεύθυνση. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Λιμάνια -- Ελλάδα | |
dc.subject | Προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος | |
dc.subject | Περιβάλλον -- Προστασία | |
dc.subject | Βιώσιμη ανάπτυξη | |
dc.title | Πράσινα λιμάνια: η περίπτωση της Ελλάδας | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/5160 | |
dc.identifier.call | 387.5 ΥΨΗ | |
dc.description.abstractEN | The present essay aims to examine the question whether the Greek ports are green and what actions can be taken in this direction. Firstly, the characteristics of Greek Ports are described and an analysis of the terms “green ports” and “sustainable development’’ is given. Then is determined how port services cause environmental pollution and the international environmental regulations IMO and Portal are presented. Thereafter, it is analyzed the current situation of the ports of Greece, to the existence of green actions. Specifically, after a brief historical overview of ports of Piraeus and Thessaloniki’s, it is presented the green practices those two ports have taken. Afterwards, it is presented an international review of green ports of Long Beach, San Diego and Sydney. Characteristic of these three ports is that they integrate specific operating policies, according to which they succeed to be qualified as “green ports”. The third chapter ends with the presentation of some green practices from other foreign ports. Using international practices in green ports and the analysis from current situation in Greece, it is proposed a Guide in order the port of Piraeus to become “green”. The Guide includes topics concerning natural resources and environmental quality features and it can also be used as tool for drawing a comprehensive national strategy. Finally, the conclusions, about how green are the Greek ports, are presented and also what actions they can take in this direction. | |