Τεχνικές διαχείρισης φορτίου σε δίκτυα κορμού υψηλών ταχυτήτων
Master Thesis
Συγγραφέας
Φωτεινός, Βασίλειος Α.
Ημερομηνία
2012-09-28Επιβλέπων
Δεμέστιχας, ΠαναγιώτηςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Traffic engineering ; Energy conservation ; Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Δίκτυα ; Τηλεπικοινωνιακά συστήματαΠερίληψη
Οι τεχνικές διαχείρισης φορτίου έχουν αποκτήσει πολύ σημαντικό ρόλο στη σχεδίαση και λειτουργία δικτύων κορμού υψηλών ταχυτήτων. Αυτό οφείλεται στη διαρκώς αυξανόμενη απαίτηση για ποιότητα υπηρεσιών (QoS), αξιοπιστία και αποδοτικότητα. Οι τεχνικές διαχείρισης φορτίου αντιμετωπίζουν το ζήτημα της βελτίωσης της απόδοσης των δικτύων. Ένας πρωτεύων στόχος των μηχανισμών αυτών είναι η μεταφορά IP κίνησης μέσα σε ένα δίκτυο, με τον πιο αποδοτικό, αξιόπιστο και γρήγορο τρόπο. Μέχρι τώρα, μηχανισμοί αυτού του είδους εμποδίζονταν από τις περιορισμένες λειτουργικές δυνατότητες των συμβατικών IP τεχνολογιών. Όμως, πρόσφατες εξελίξεις στο τρόπο δρομολόγησης της κίνησης σε ένα δίκτυο, όπως είναι το multiprotocol label switching (MPLS), έχουν σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν νέοι τρόποι αντιμετώπισης των περιορισμών που προκύπτουν από τις συμβατικές τεχνολογίες. Η διπλωματική αυτή ασχολείται με την εφαρμογή των mpls μονοπατιών ως μηχανισμό διαχείριση της κίνησης στα δίκτυα. Ειδικότερα, εξετάζει πως ο διαμοιρασμός της κίνησης μέσω διαφορετικών μονοπατιών μπορεί να εμποδίσει τη δημιουργία συμφόρησης. Επίσης, ένας άλλος πολύ σημαντικός στόχος που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια είναι η λειτουργία των δικτύων με ενεργειακά αποδοτικό τρόπο. Εκτός από την οικολογική ευαισθησία, αυτό το ενδιαφέρον πηγάζει και από οικονομικούς λόγους, από τη στιγμή που τόσο το ενεργειακό κόστος όσο και οι ηλεκτρικές απαιτήσεις των εγκαταστάσεων των εταιριών που παρέχουν δικτυακές υπηρεσίες έχουν την τάση να αυξάνονται διαρκώς. Για το λόγο αυτό, αποτελεί κοινή άποψη των ερευνητών που εργάζονται στα δίκτυα, ότι η εισαγωγή μόνο τεχνολογικού υλικού που καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, δεν μπορεί να περιορίσει ικανοποιητικά τις απαιτήσεις για παραπάνω ενέργεια. Επομένως, προκειμένου να αυξηθεί η ενεργειακή αποδοτικότητα των δικτύων, η βελτίωση στο υλικό θα πρέπει να συνδυαστεί και με κατάλληλους μηχανισμούς διαχείρισης της κίνησης, οι οποίοι θα στοχεύουν στην εξοικονόμηση ενέργειας, εκμεταλλευόμενοι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των δικτύων.