Ανάλυση του κλάδου εκδόσεων-εκτυπόσεων εφημερίδων με το υπόδειγμα του Porter
Master Thesis
Author
Λουπέτης, Νικόλαος Δ.
Date
2004-01-01View/ Open
Subject
Τυπογραφία ; ΕφημερίδεςAbstract
Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι η ΅ελέτη και η δο΅ική ανάλυση του κλάδου Εκδόσεων - Εκτυπώσεων σύ΅φωνα ΅ε το "Μοντέλο των Πέντε ?υνά΅εων του Porter". Οι εφη΅ερίδες για πολλά χρόνια ήταν το κυρίαρχο Μέσο Μαζικής Ενη΅έρωσης. Γεννήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα ΅ε την Τυπογραφία και γρήγορα έγιναν πολύ δη΅οφιλείς. Η πρόοδος της Τεχνολογίας ευννόησε την ανάπτυξή τους, η οποία τόσο στην Ευρώπη όσο και την Α΅ερική, όσο και στην Ελλάδα διακόπηκε όταν στο χώρο της ενη΅έρωσης εισέβαλλαν τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ (ραδιόφωνο, τηλεόραση και Internet). Με τη χρήση του υποδείγ΅ατος του Porter, ΅ια επιχειρήση προσπαθεί να βρει ΅ία θέση στον κλάδο που θα την προστατέυσει από τους ανταγωνιστές της, ή θα της προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτη΅α. Όσον αφορά τον υπό εξέταση κλάδο, φαίνεται ότι η κυρίαρχη δύνα΅η είναι αυτή της "απειλής από υποκατάστατα" καθώς τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ έχουν τα δυνατότητα να προσφέρουν ά΅εση ενη΅έρωση για τα γεγονότα και να ψυχαγωγούν το κοινό χωρίς να απαιτείται καταβολή προσπάθειας από το θεατή (διάβασ΅α) ΅ε αποτέλεσ΅α να γίνουν πιο ελκυστικά για το ευρύ κοινό. Το τελευταίο ΅έρος της εργασίας αφιερώνεται στην προσπάθεια αναζήτησης τρόπων αντίδρασης σε αυτή την απειλή από τις επιχειρήσεις του κλάδου και φαίνεται ότι εκείνες που θα προσπαθήσουν να αναζητήσουν νέους τρόπους ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες των ανγνωστών τους και των διαφη΅ιζο΅ένων καλύτερα θα καταφέρουν όχι ΅όνο να επιβιώσουν, αλλά και να κυριαρχήσουν στον κλάδο. Ένα ση΅αντικό στοιχείο στο οποίο θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα, είναι ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου, δεδο΅ένου ότι η αγορά είναι ολιγοπωλιακή, θα πρέπει να δρουν ΅ε γνώ΅ονα το καλό του κλάδου συνολικότερα και όχι το βραχυπρόθεσ΅ο όφελος που θα τον αποδυνα΅ώσει.