Εκπαιδευτικός τουρισμός στην Ελλάδα : η περίπτωση των άγγλων μαθητών στην κλασσική διαδρομή στα νησιά
Master Thesis
Author
Γεωργιδάκη, Καλλιόπη Ι.
Date
2004-01-01View/ Open
Subject
ΤουρισμόςAbstract
Στόχος της εργασίας είναι να αποτελέσει ένα πεδίο προβληματισμού αναφορικά με τις προοπτικές που επιφυλάσσει για την Ελληνική τουριστική βιομηχανία η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού τουρισμού. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού η Ελλάδα το έτος 2001 κατατάσσεται στην ενδέκατη θέση των κυρίαρχων παραγωγών τουριστικών υπηρεσιών παγκοσμίως1. Ωστόσο έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Μελετών αποδεικνύει ότι η εποχικότητα των αφίξεων αλλοδαπών τουριστών στην Ελλάδα εμφανίζεται αυξημένη κατά 13,1% μεταξύ του 1975 και του 1996. Η αύξηση της εποχικότητας των αφίξεων έχει συνδυαστεί αφενός με μείωση του μεριδίου της χειμερινής περιόδου από 22,3% το 1975 σε 15% το 1996 και αφετέρου με μεγαλύτερη διασπορά των αφίξεων της θερινής περιόδου2.Τα δύο ανωτέρω χαρακτηριστικά δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για την αναζήτηση εναλλακτικών ειδών τουρισμού τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της εποχικότητας. Ο εκπαιδευτικός τουρισμός και ιδιαίτερα ο σχολικός εκπαιδευτικός τουρισμός μπορεί να επιφυλάσσει σημαντικά πλεονεκτήματα για την Ελληνική τουριστική βιομηχανία δεδομένου ότι εκδηλώνεται σε περιόδους που δεν χαρακτηρίζονται ως περίοδοι αιχμής και συμβάλλει στη μείωση της εποχικότητας. Παράλληλα διασφαλίζει την ενίσχυση της τουριστικής αγοράς τόσο στο άμεσο όσο και στο απώτερο μέλλον δεδομένου ότι τα παιδιά είναι οι ενήλικοι του μέλλοντος και ως εκ τούτου "μελλοντικοί πελάτες". Η διερεύνηση των χαρακτηριστικών του Αγγλικού μαθητικού τουρισμού στην Κλασσική διαδρομή και στα νησιά έγινε με τη βοήθεια της πρωτογενούς έρευνας, η οποία βασίστηκε στη διανομή ερωτηματολογίων σε δείγμα ’γγλων μαθητών. Η εργασία αποτελείται από τρεις ενότητες και το παράρτημα. Στην πρώτη ενότητα γίνεται η παράθεση των εναλλακτικών ειδών τουρισμού. Στη δεύτερη ενότητα γίνεται μία ενδελεχής ανάλυση του εκπαιδευτικού τουρισμού με επίκεντρο τον σχολικό εκπαιδευτικό τουρισμό. Στην Τρίτη ενότητα περιλαμβάνεται το εμπειρικό μέρος της παρούσας μελέτης. Αναλύεται η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στη διεξαγωγή της έρευνας και καταγράφονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτήν τόσο συνοπτικά όσο και αναλυτικά.