dc.contributor.advisor | Μερίκας, Ανδρέας | |
dc.contributor.author | Τζιβιάς, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2012-05-16T11:11:50Z | |
dc.date.available | 2012-05-16T11:11:50Z | |
dc.date.issued | 2012-05-16T11:11:50Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4758 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσης μελέτης είναι να διερευνήσει ζητήματα που σχετίζονται με τις Συγχωνεύσεις και τις Εξαγορές στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Οι Συγχωνεύσεις και Εξαγορές αποτελούν στρατηγικές μέσω των οποίων οι επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ναυτιλιακών, επιδιώκουν να ενισχύσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και να ισχυροποιήσουν την θέση τους στην αγορά. Ωστόσο, μια πράξη Συγχώνευσης ή Εξαγοράς δεν έχει πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα. Υπάρχουν κρίσιμοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία ή την αποτυχία της. Στο πρώτο μέρος της παρούσης μελέτης πραγματοποιείται η βιβλιογραφική επισκόπηση ενώ το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την ανάλυση των δεδομένων. Αρχικά γίνεται λόγος για τα είδη των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών καθώς και των κινήτρων που οδηγούν τις επιχειρήσεις σε τέτοιες πράξεις. Στην συνέχεια πραγματοποιείται μια ιστορική αναδρομή στα «κύματα» συγχωνεύσεων στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη και στην Ελλάδα ενώ παράλληλα παρουσιάζεται ο ρόλος των Επιτροπών Ανταγωνισμού για τις εν λόγω περιοχές. Σε επόμενο στάδιο, γίνεται αναφορά στα οφέλη των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών, στις αιτίες που οδηγούν στην αποτυχία τους καθώς και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να αποφευχθεί κάτι τέτοιο. Στο τελευταίο κομμάτι πραγματοποιείται η ειδίκευση στην ναυτιλιακή βιομηχανία και πως αυτή αντιμετωπίζει μια πράξη Συγχώνευσης ή Εξαγοράς. Η οικονομική ανάλυση περιλαμβάνει ένα δείγμα δώδεκα ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίες και εξαγόρασαν άλλες με τη μέθοδο Independent T-Test εστιάζοντας στα οικονομικά τους αποτελέσματα ένα χρόνο πριν αλλά και ένα χρόνο μετά την συγχώνευση. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Ναυτιλιακές επιχειρήσεις -- Ενοποίηση και συγχώνευση | |
dc.subject | Ναυτιλιακή οικονομική | |
dc.title | Συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών, χρηματοοικονομική ανάλυση αγοράστριας εταιρείας | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4758 | |
dc.identifier.call | 658 ΤΖΙ | |
dc.description.abstractEN | The purpose of this thesis is to analyze issues related to Mergers and Acquisitions in shipping industry. Mergers and acquisitions are strategies through of which companies, including shipping companies, seek to enhance their competitive advantages and strengthen their position in the market. However, a merger or acquisition does not always have the desirable results. Many critical factors may affect either their success or failure. The first part of this study carries out the literature review while the second one consists of the data analysis. Firstly, the types of Mergers and Acquisitions are mentioned as well as the incentives that lead firms in such acts. Then, a throwback to the "wave" of mergers in the U.S., Europe and Greece is represented, whilst the role of the Competition Commission for these areas. To continue with, we refer to the benefits of the mergers and acquisitions, the reasons behind failure and what can be done in order to prevent failure. In the last part, there is a specialization in maritime industry. | |