Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΚουμπούρα, Μαρία Α.
dc.date.accessioned2012-03-27T10:20:50Z
dc.date.available2012-03-27T10:20:50Z
dc.date.issued2012-03-27T10:20:50Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4642
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή προσπαθεί να αναλύσει μια εκ' των πραγμάτων δύσκολη αγορά όπως είναι αυτή της ναυτιλίας και να καταγράψει τα ιστορικά εκείνα γεγονότα που σηματοδότησαν τις σύγχρονες εξελίξεις στην ναυπηγική βιομηχανία. Επικεντρώθηκε στην ανάλυση των ναυπηγικών παραγγελιών τα τελευταία δέκα χρόνια, αναζητεί τους λόγους που οδηγηθήκαμε σε έξαρση της ναυπηγικής βιομηχανίας, μελετάει τις αντιδράσεις των πλοιοκτητών και χρησιμοποιεί σαν δείγμα της μελέτης τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Επιπλέον, παραθέτονται όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία που μπορούν μέσω της ναυπηγικής πολιτικής, που θα εφαρμοστεί σε ηγετικά ναυπηγικά κράτη, να συντείνουν σε μια επιτυχημένη για τη χώρα ναυπηγική βιομηχανία. Πολλοί παράγοντες είναι σημαντικοί για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας μιας χώρας και συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα της στην παγκόσμια αγορά. Η πολιτική επίδραση αποτελεί ένα βασικό στοιχειό ανάπτυξης, η μετοχική διάθρωση μπορεί να καθορίσει την ανταγωνιστικότητα ενός ναυπηγείου, η επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών καθώς και τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Με την τελευταία αυτή υπό εξέταση δεκαετία δείχνει να ολοκληρώνεται ένας πλήρης ναυτιλιακός κύκλος. Από την άνθιση της ναυτιλίας, στην ανεξέλικτη ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας και από εκεί στην ύφεση. Η τελευταία δεκαετία που αναλύθηκε χαρακτηρίστηκε από την χρηματοπιστωτική κρίση του 2009 η οποία επηρέασε τις ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων αφού προηγουμένως κατά το έτος 2007 είχαμε φτάσει σε ιστορικά υψηλότατα επίπεδα νέων παραγγελιών. Αυτό όμως που διαπιστώθηκε είναι η δυναμική ανάπτυξη που επέδειξε η Κίνα στον τομέα της ναυπηγικής βιομηχανίας συγκεντρώνοντας τα υψηλότερα ποσοστά όλων των εποχών. Με αυτή την δυναμική ανάπτυξη που επέδειξε η Κίνα, η Ασία συγκεντρώνει στο τέλος της εξεταζόμενης περιόδου πάνω από το 93% των παγκόσμιων παραγγελιών. Η Ασία είναι πλέον το νέο ναυπηγικό κέντρο του πλανήτη.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΝαυπηγική βιομηχανία
dc.subjectΝαυτιλιακή πολιτική
dc.subjectΝαυπηγεία
dc.subjectΑνταγωνισμός
dc.titleΣύγχρονες ναυτιλιακές εξελίξεις και ναυπηγική πολιτική
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4642
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call623.81 ΚΟΥ
dc.description.abstractENThis research has tried to analyze the rather complicated market of shipping and it has mainly focused on historical data that could explain the latest developments in the shipbuilding industry. It has tried to gather all the shipbuilding orders of the last ten years, from 2000 to 2010, while making every possible effort to explain through the reactions of the ship owners the reasons why it saw a shipbuilding boom. Is, on the other hand, has focused our analysis on Greek ship owners and on the Greek shipping market. Additionally, reference has been made on the necessary elements required by a nation in order to have its shipbuilding industry flourish. There are various factors that could result in the growth of the shipbuilding industry of a nation. Factors such as political influence could be the reason for an increase in the competitiveness of a shipyard. The structure of the ownership also defines the way a shipyard is operating, which contributes to the competitiveness. Furthermore, the fluctuation of exchange rates which is beyond the control of shipbuilders and the environmental issues, influence the competiveness of a shipbuilding nation. During the time period that we have examined a shipping cycle has closed and a new has opened. We witnessed all stages of the shipping cycle; from the blooming of the shipping market, through the uncontrollable growth of the shipbuilding industry and finally to depression. These last ten years have been characterized by the global recession of 2009 which greatly affected the new building industry that on 2007, has presented the highest levels in terms of shipbuilding orders. An interesting result was that of the dynamic growth showed by China in the shipbuilding market. Due to that excessive growth Asia, today, occupies 93% of the world shipbuilding order book. Asia is nowadays the shipbuilding leader of the world.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»