Η πετρέλευση των πλοίων και οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές θείου
Bunkering operations and the new regulations about sulphur emissions
Master Thesis
Συγγραφέας
Μποτίνη, Μαρία
Ημερομηνία
2012-03-13Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Πλοία -- Κατανάλωση καυσίμων ; Πλοία -- Περιβαλλοντικές απόψεις ; Πλοία -- Κανονισμοί ασφαλείαςΠερίληψη
Η λειτουργία του bunkering των πλοίων θεωρείται τέχνη αν σκεφτούμε ότι στην ελεύθερη φορτηγό ναυτιλία κανένα ταξίδι δεν ακριβώς ίδιο με ένα άλλο. Σε αυτή τη εργασία γίνεται αναφορά στις έννοιες «bunkers» και «bunkering». Γίνεται παρουσίαση της τωρινής κατάστασης της αγοράς και των εμπλεκόμενων μερών μετά την εφαρμογή των νέων κανονισμών για τις εκπομπές θείου. Η ανάλυση εστιάζεται σε δύο κατευθύνσεις. Στο πρώτο μέρος αναλύονται οι διαδικασίες παραγγελίας καυσίμων από το ναυτιλιακό γραφείο και η παράδοση τους επί του πλοίου. Στο δεύτερο μέρος εξετάζεται κατά πόσο η εφαρμογή των νέων κανονισμών για τις εκπομπές θείου επηρεάζει την πετρέλευση των πλοίων σε οργανωτικό, τεχνολογικό και οικονομικό επίπεδο. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω ερωτηματολογίων σε 23 ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η αποτίμηση των αποτελεσμάτων δείχνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να εφαρμόσουν τους νέους κανονισμούς αλλά αντιδρούν στην αύξηση του λειτουργικού κόστους των πλοίων τους. Για το σκοπό αυτό αλλάζουν τις διαδρομές τους ως προς τα λιμάνια πετρέλευσης και χρησιμοποιούν οικονομικά εργαλεία όπως το «hedging».