Ηλεκτρονικός τουρισμός (E-Tourism)
Master Thesis
Author
Βούρδουλας, Νικόλαος Γ.
Date
2011-12-06View/ Open
Subject
Τουρισμός -- Πληροφορική ; Τουρισμός -- Μάρκετινγκ ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; Διαδίκτυο (Internet)Abstract
Είναι πλέον αποδεκτό από μεγάλο αριθμό ερευνητών καθώς και από τους περισσότερους ενδιαφερόμενους στον τουρισμό ότι οι δικτυακές τεχνολογίες και ειδικότερα το Διαδίκτυο μπορούν να χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε να υποστηρίξουν και να αναπτύξουν αυτόν τον τομέα. Από τη μία πλευρά, ο τομέας του τουρισμού από τους μεγαλύτερους στην παγκόσμια οικονομία, παίζει σημαντικό ρόλο στην ανακατανομή του πλούτου και στις αναδιανεμητικές του ιδιότητες. Επίσης, διακρίνεται για τις ιδιαιτερότητες της τουριστικής υπηρεσίας που τον κάνουν έναν τομέα πελατοκεντρικό και με μεγάλη ευαισθησία στην ποιότητα της πληροφορίας. Από την άλλη πλευρά, το Διαδίκτυο, η εξέλιξη και το επιστέγασμα των προσπαθειών για ένα ενιαίο παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει τις ηλεκτρονικές συσκευές όπως ηλεκτρονικοί υπολογιστές ή κινητά τηλέφωνα και τους χρήστες τους. Επιπλέον, είναι ένας τεχνολογικός τομέας που παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον λόγω της ταχύτατης εξέλιξής του και της διαφαινόμενης επικράτησής του ως μέσο επικοινωνίας. Αντικειμενικός σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να παραθέσει τα σημαντικότερα στοιχεία που αφορούν την επίδραση της τεχνολογίας του Διαδικτύου στον τουριστικό τομέα. Συγκεκριμένα, βασικός στόχος είναι η διασαφήνιση του φαινομένου του συμμετοχικού Διαδικτύου (Web 2.0), η μελέτη των τεχνολογικών εφαρμογών που έχουν δημιουργηθεί στα πλαίσια αυτού και οι χρήσεις τους στον τουρισμό και στις τουριστικές υπηρεσίες.