Συγκριτική ανάλυση Ελλήνων και Ολλανδών μεταπτυχιακών φοιτητών
Master Thesis
Author
Σπυριδάκου, Αθανασία Π.
Date
2011-10-18View/ Open
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει δύο κυρίως στόχους: Πρώτον να εξετάσει την μορφοποίηση των αντιλήψεων των φοιτητών ρίχνοντας περισσότερη έμφαση στον κλάδο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα σε μεταπτυχιακά προγράμματα διοίκησης επιχειρήσεων (ΜΒΑ). Δεύτερον να αναλύσει με εμπειρικά στοιχεία τη μορφοποίηση των αντιλήψεων των φοιτητών και να κάνει σύγκριση των αποτελεσμάτων από ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν σε φοιτητές μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε δύο Ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα και στην Ολλανδία. Στα κυριότερα συμπεράσματα της παρούσας μελέτης συμπεριλαμβάνονται προτάσεις προς τους ακαδημαϊκούς διευθυντές των προγραμμάτων. Η διατήρηση των φοιτητών είναι εξίσου σημαντική με την προσέλκυση τους από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, αφού οι φοιτητές δεν είναι ένα εύκολο προσεγγίσιμο κοινό. Το Πανεπιστήμιο επιδιώκει να δημιουργήσει ένα υψηλό επίπεδο ικανοποίησης στους φοιτητές, κατά την διάρκεια των σπουδών τους. Η ικανοποίηση είναι το επίπεδο όπου ο καθένας αισθάνεται ότι επιτυγχάνονται οι προσδοκίες που αρχικά είχε ορίσει. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καιρών πρέπει να δημιουργήσουν τις δομές και διαδικασίες εκείνες που θα τους επιτρέψουν να αντιλαμβάνονται και να μετρούν το εάν και κατά πόσο οι προσδοκίες των φοιτητών επιτυγχάνονται και να εντοπίσουν εάν υπάρχει περαιτέρω χώρος για εξέλιξη.