Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΝικολοπούλου, Ζωή Ν.
dc.date.accessioned2011-09-29T05:37:14Z
dc.date.available2011-09-29T05:37:14Z
dc.date.issued2011-09-29T05:37:14Z
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4226
dc.description.abstractΗ παρούσα διατριβή έχει ως σκοπό να περιγράψει τις παραμέτρους τις οποίες οφείλει να γνωρίζει όποιος δημιουργεί εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας πραγματικού χρόνου, ώστε το αποτέλεσμα να είναι ασφαλές και χρήσιμο για τον θεατή. Αρκετά θέματα τα οποία αποτελούν τη θεωρητική βάση για τα συστήματα εικονικής πραγματικότητας αναλύονται διεξοδικά και μέσω της δημιουργίας ενός απλού διαδραστικού παιχνιδιού με χρήση της πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας VDP (Visual Decision Platform) γίνεται η σύνδεση της θεωρίας με τη πρακτική που απαντάται στις μεγαλύτερες και πιο ανταγωνιστικές βιομηχανίες στο κόσμο σήμερα. Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύονται οι ανθρώπινοι παράγοντες που σχετίζονται με την απεικόνιση τρισδιάστατων γραφικών. Μηχανισμοί όπως η στερεοσκοπική όραση, ο μηχανισμός του διαδρόμου, η επιμονή της όρασης, η ναυτία περιγράφονται διεξοδικά και εξηγείται τι πρέπει να κάνει ο σχεδιαστής – δημιουργός μιας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας ώστε ο θεατής να απολαύσει το μέγιστο δυνατό επίπεδο ξεκούραστης θέασης. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται τα τρισδιάστατα γραφικά, οι διάφοροι τρόποι μοντελοποίησης, οι αλγόριθμοι rendering, τα αντικείμενα μιας σκηνής και οι ιδιότητές τους. Οι γνώσεις αυτές είναι απαραίτητες για τη κατανόηση μιας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας. Στο τρίτο κεφάλαιο περιγράφεται η ανάπτυξη μιας απλής διαδραστικής εκπαιδευτικής εφαρμογής με χρήση της πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας VDP. Για τη δημιουργία της εφαρμογής αυτής χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές που περιγράφηκαν στο προηγούμενο κεφάλαιο όπως για παράδειγμα μοντελοποίηση, προσθήκη χρωμάτων, προσθήκη ιδιοτήτων όπως collision detection, δημιουργία ιεραρχικού γράφου σκηνής με δυνατότητα συναρμολόγησης και αποσυναρμολόγησης, δημιουργία διαδραστικών τομών, μετρήσεων κ.ά.. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται μερικά χρήσιμα συνοπτικά συμπεράσματα. Τέλος, στο παράρτημα υπάρχει μια αναλυτική περιγραφή της πλατφόρμας εικονικής πραγματικότητας VDP η οποία μπορεί να αποτελέσει άριστο σημείο αναφοράς για τον μηχανικό που θέλει να αναπτύξει καινοτόμα συστήματα εικονικής πραγματικότητας.
dc.language.isoel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subjectΕικονική πραγματικότητα
dc.subjectΓραφικά -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές
dc.subjectHuman-computer interaction
dc.titleΟπτικοποίηση γεωμετρικών σχημάτων σε εικονικό περιβάλλον : προϋποθέσεις, τεχνικές, εργαλεία
dc.typeMaster Thesis
europeana.isShownAthttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/4226
europeana.typeIMAGE
dc.identifier.call006 ΝΙΚ
dc.description.abstractENThe objective of the present diploma thesis is to describe the parameters which are important for creating real time virtual reality applications in order to achieve a safe and useful result for the user. Various issues concerning the theoretical basis of virtual reality systems are thoroughly analyzed. The relation with common practice met in the biggest and most competitive companies in the world today, is described through the creation of a simple interactive game with the use of VDP (Visual Decision Platform) virtual reality platform. In the first chapter, the human factors related with the 3D graphics visualization are analyzed. Mechanisms like stereoscopic vision, the corridor mechanism, the vision consistency, the motion sickness are thoroughly described and is being explained what the virtual reality application designer – creator has to take into consideration towards the maximum level of visual comfort. In the second chapter, the 3D graphics, the modeling techniques, the rendering algorithms, the scene objects and their properties. This knowledge is essential for the understanding of a virtual reality application. In the third chapter, the development of a simple interactive educational application with the use of the VDP virtual reality platform is described. For the creation for this application, techniques described in previous chapters were used, like in example modeling, coloring, collision detection properties, hierarchical scene graph creation with assembly – disassembly capabilities, interactive cuts creation, measurements etc. Furthermore, some useful conclusions are mentioned. At the end, the Annex includes a detailed description of the VDP virtual reality platform which can act as a reference for the engineer who seeks to develop innovative virtual reality systems.


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»