Αξιοποίηση του ηλεκτρονικού φακέλου επιτευγμάτων (E-Portfolio) για την υποστήριξη του διαθεματικού προγράμματος σπουδών στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Master Thesis
Συγγραφέας
Τσούτσου, Δήμητρα
Ημερομηνία
2011-07-14Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Portfolios in education ; Portfolio management ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια ; Εκπαίδευση -- Αξιολόγηση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Electronic portfoliosΠερίληψη
Καθώς η σύγχρονη παιδαγωγική τείνει προς το κοινωνικό – επικοδομιστικό μοντέλο μάθησης και την μαθητοκεντρική εκπαίδευση, οδηγούμαστε σε αλλαγές του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ παράλληλα με βάση το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών προωθούνται οι καινοτομίες της διαθεματικότητας, των σχεδίων εργασίας, της εισαγωγής των νέων τεχνολογιών στο σχολείο αλλά και ο εκσυγχρονισμός της αξιολόγησης των μαθητών με χρήση μεθόδων όπως τα σχέδια εργασίας, ο φάκελος εργασιών του μαθητή, η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση από τους συμμαθητές του. Οι στόχοι για αυθεντική αξιολόγηση που τίθενται από το Δ.Ε.Π.Π.Σ. σε συνδυασμό με την ολιστική προσέγγιση της μάθησης, αλλά και τη διάχυση του αντικειμένου της πληροφορικής σε όλα τα επιμέρους τμήματα του αναλυτικού προγράμματος για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μπορούν να βρουν εφαρμογή στο συνδυασμό της τεχνολογίας και της μεθόδου portfolio με τη δημιουργία του e-portfolio. Μέσα σε αυτή την εργασία, παρουσιάζεται μια εκπαιδευτική παρέμβαση για τη δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου επιτευγμάτων με το WordPress, καθώς και τα αποτελέσματά της.