E-learning για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και στρατηγικές συνεργατικής μάθησης
Master Thesis
Συγγραφέας
Βενιέρη, Αικατερίνη
Ημερομηνία
2011-07-12Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Περιβαλλοντική εκπαίδευση ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Team learning approach in educationΠερίληψη
Η διπλωματική εργασία με τίτλο «E-learning για την περιβαλλοντική εκπαίδευση και μέθοδοι συνεργατικής μάθησης», αναφέρεται και μελετά την έννοια τηλεκπαίδευση (E-learning). Η εργασία ξεκινάει με μια ιστορική αναδρομή της τηλεκπαίδευσης και συνεχίζεται με την αναφορά σε κάποιους από τους ορισμούς της. Στη συνέχεια ακολουθούν τα μειονεκτήματα και τα πλεονεκτήματα της καθώς και οι προοπτικές εξέλιξης της στο μέλλον. Μελετά τις μεθόδους της συνεργατικής μάθησης και τον τρόπο που αυτές εφαρμόζονται είτε σε μια παραδοσιακή τάξη είτε σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα εκπαίδευσης. Στη συνέχεια αναφέρονται οι λόγοι που η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι απαραίτητη στη ζωή μας και παίζει ένα από τους πιο σημαντικούς ρόλους στην διαμόρφωση συνειδητοποιημένων πολιτών για την αντιμετώπιση της οικολογικής πραγματικότητας. Στην ενότητα αυτή γίνεται επίσης και μια αναφορά στη σχέση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της τεχνολογίας σήμερα. Η εργασία συνεχίζεται με μια παρουσίαση και αξιολόγηση στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες εκπαίδευσης ανοιχτού κώδικα κατά τη δημιουργία ηλεκτρονικών μαθημάτων σε κάθε μια από αυτές ξεχωριστά. Τέλος, παρουσιάζεται ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής εφαρμογής που αποτελείται από δυο περιβαλλοντικά μαθήματα και είναι σχεδιασμένη με την ηλεκτρονική πλατφόρμα Moodle. Τα μαθήματα που έχουν σχεδιαστεί στη συγκεκριμένη εφαρμογή είναι το μάθημα «Ανακύκλωση» και «Κλιματική Αλλαγή», όπου και στα δυο έχουν εφαρμοσθεί κάποιες από τις συνεργατικές μεθόδους εκπαίδευσης.