Τεχνολογικά υποστηριζόμενη τεχνική εκπαίδευση με τη μέθοδο project : χρήση των Lego Μindstorms στη διδασκαλία του προγραμματισμού
Master Thesis
Author
Μπάκας, Ιωάννης
Date
2011-06-30View/ Open
Subject
Μέθοδος project στη διδασκαλία ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; LEGO toys ; ΡομποτικήAbstract
Η παρούσα εργασία ασχολείται με το κατά πόσο η ενασχόληση των μαθητών με ένα Project ρομποτικής μπορεί να συμβάλλει στην κατάκτηση μέρους των διδακτικών στόχων του μαθήματος «Στοιχεία Προγραμματισμού σε γραφικό περιβάλλον» της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ του τομέα της Πληροφορικής (και γενικότερα στα πλαίσια της διδασκαλίας του Προγραμματισμού Υπολογιστών στο Γυμνάσιο, στο ΓΕΛ αλλά και σε άλλες ειδικότητες των ΕΠΑΛ). Επίσης διερευνάται κατά πόσο η δραστηριότητα αυτή μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση της μαθητικής εμπλοκής στο μάθημα του Προγραμματισμού που κατά γενική ομολογία θεωρείται δύσκολο από μεγάλη μερίδα καθηγητών και μαθητών. Για την απάντηση στα παραπάνω ερωτήματα πραγματοποιήθηκε έρευνα με τη μέθοδο του πειράματος πεδίου και αξιολογήθηκαν στοιχεία ποιοτικής αλλά και ποσοτικής έρευνας. Συγκεκριμένα μελετήθηκε το κατά πόσο η ενασχόληση με ένα Project ρομποτικής μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη του γενικού σκοπού του μαθήματος «Προγραμματισμός Υπολογιστών» που είναι η ανάπτυξη ικανοτήτων μεθοδολογικού χαρακτήρα, και η επίλυση απλών προβλημάτων σε προγραμματιστικό περιβάλλον, στη μεταφορά γνώσεων προγραμματιστικών δομών σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον προγραμματισμού όπως αυτό της Visual Basic και στην ενίσχυση της εμπλοκής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία του προγραμματισμού.