Γνωστικά εργαλεία και ηλεκτρονική μάθηση
Master Thesis
Author
Καραγιαννόπουλος, Παναγιώτης
Date
2011-06-29View/ Open
Subject
Εκπαίδευση από απόσταση -- Διδασκαλία με τη βοήθεια υπολογιστή ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Constructivism (Education) ; Αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή ; Cognitive learning ; SPSS (Πρόγραμμα ηλεκτρονικών υπολογιστών) ; Distance learning -- Computer-assisted instructionAbstract
Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η ενσωμάτωση και εφαρμογή της Θεωρίας Δραστηριότητας στο γνωστικό αντικείμενο των Υψηλών Τάσεων της τεχνολογικής εκπαίδευσης μέσω του γνωστικού εργαλείου μάθησης CTAT, προκειμένου να αναδειχθούν δείκτες σημαντικοί στη μάθηση όπως η εμπλοκή, εμφάνιση κινήτρων και συνεργατικότητα. Η συγκεκριμένη εργασία επικεντρώνεται στην έρευνα των γνωστικών εργαλείων δημιουργίας δασκάλων και συγκεκριμένα στο γνωστικό εργαλείο CTAT (Cognitive Tutor Authoring tools). Τα πράγματα, όχι μόνον εδώ αλλά διεθνώς κυρίως, είναι σε ερευνητικό επίπεδο και από τη στιγμή που φτιάχνεται κάπου κάτι, πρέπει οπωσδήποτε να αξιολογείται πριν μπει στην εκπαιδευτική διαδικασία. Χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή σαν εργαλείο, έχει έρθει επανάσταση στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Ο μαθητής πλέον, παύει να είναι ένας παθητικός δέκτης αυτών που διαδραματίζονται στην τάξη, αλλά γίνεται ενεργός συμμέτοχος. Είναι ένα ενεργό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δρα, κάτι κάνει, παίζει αν θέλει, δημιουργεί, οικοδομεί, φτιάχνει. Φαίνεται λοιπόν καθαρά η αναγκαιότητα μιας έρευνας για τη μελέτη του τρόπου με τον οποίο τα γνωστικά εργαλεία σε συνδυασμό με την εφαρμογή της Ενεργούς Μάθησης στην εκπαίδευση, επηρεάζουν τα οφέλη από την διδακτική παρέμβαση στον συγκεκριμένο εργαστηριακό χώρο. Η συγκεκριμένη έρευνα αφορά σε φοιτητές οι οποίοι είναι μελλοντικοί ηλεκτρολόγοι μηχανικοί ΤΕ. Η καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά γίνεται μια προσπάθεια έρευνας σε τέτοιο επίπεδο με αυτό το δείγμα και το συγκεκριμένο γνωστικό εργαλείο.