Σχεδιαστικές οδηγίες για e-travel sites
Master Thesis
Συγγραφέας
Κουρνιώτης, Γεώργιος
Ημερομηνία
2011-06-16Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- Μάρκετινγκ ; Διαδικτυακό μάρκετινγκ ; Ιστότοποι -- ΣχεδιασμόςΠερίληψη
Ένα από τα σπουδαιότερα θέματα στο σχεδιασμό γενικά αλλά και στο σχεδιασμό ιστοχώρων ειδικότερα, είναι η επαναχρησιμοποίηση της υπάρχουσας σχεδιαστικής εμπειρίας ώστε να μην είναι ανάγκη να ανακαλύπτουμε τον τροχό σε κάθε νέα σχεδιαστική προσπάθεια. Έχοντας αυτόν το σκοπό η παρούσα εργασία ξεκίνησε με τη μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης των e-travel sites στο Διαδίκτυο και στη συνέχεια επικεντρώθηκε στη δημιουργία μιας γλώσσας σχεδιαστικών χναριών που να βοηθά στο σχεδιασμό της αρχικής σελίδας ιστοχώρων που αφορούν αλυσίδες ξενοδοχείων. Πρώτα μελετάται η πορεία ανάπτυξης της χρήσης των σχεδιαστικών χναριών και των γλωσσών τους, κυρίως στον τομέα της αλληλεπίδρασης ανθρώπου – υπολογιστή. Έπειτα η εργασία προχωράει σε μία ευρεία έρευνα στο Διαδίκτυο και στην υπάρχουσα βιβλιογραφία. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν επεξεργάσθηκαν και τα στοιχεία στα οποία καταλήγει, οδήγησαν στη επιλογή των λειτουργιών που εντάχθηκαν στην προτεινόμενη λύση και εν συνεχεία, στη διαμόρφωση ενός συνόλου σχετιζόμενων σχεδιαστικών χναριών για το σχεδιασμό της ζητούμενης αρχικής σελίδας. Κάποια από τα προτεινόμενα σχεδιαστικά χνάρια είναι παραλλαγές χναριών που έχουν ήδη προταθεί από άλλους ερευνητές όπως ο Welie και υπάρχουν στο Διαδίκτυο ή στη βιβλιογραφία, ενώ τα υπόλοιπα προτείνονται μέσω της συγκεκριμένης εργασίας. Όλα τα προτεινόμενα σχεδιαστικά χνάρια παρουσιάζονται συνοπτικά (thumbnails). Στο τέλος, γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια αξιολόγησης, της γλώσσας σχεδιαστικών χναριών που προέκυψε σαν αποτέλεσμα της προσπάθειας μας και παρατίθενται προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις της έρευνας που ξεκίνησε με την παρούσα εργασία.