Εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση : προτάσεις διδασκαλίας που βρίσκουν εφαρμογή σε μια σχολική κοινότητα πρακτικής και χρησιμοποιούν ως εικονικό περιβάλλον μάθησης, το Second Life
Master Thesis
Author
Γραμματικού, Δόμνα
Date
2011-06-16View/ Open
Subject
Εικονική πραγματικότητα ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Διδακτικά συστήματα -- Σχεδιασμός ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήAbstract
Στη συγκεκριμένη εργασία αναπτύσσεται ο κύκλος ζωής μιας εκπαιδευτικής κοινότητας πρακτικής, και σχεδιάζονται αναλυτικά, όλες οι υποστηρικτικές δραστηριότητες που προκύπτουν για τα μέλη της. Καταγράφονται επίσης οι εκπαιδευτικοί σκοποί και στόχοι, καθώς και οι ρόλοι που προκύπτουν για τα μέλη της κοινότητας. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται η εφαρμογή εκπαιδευτικών σεναρίων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς της μέσης εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων, που ενδιαφέρονται να πειραματιστούν με τη χρήση των εικονικών περιβαλλόντων μάθησης και να τα εντάξουν στη διδασκαλία τους. Το κοινό είναι οι μαθητές των τριών τάξεων του γυμνασίου. Η διδακτική μέθοδος που ακολουθείται, είναι το μοντέλο της εμπειρικής μάθησης μέσα από αυθεντικές διεργασίες. Το περιβάλλον του εικονικού κόσμου που εφαρμόζονται τα εκπαιδευτικά σενάρια, είναι αυτό του Second Life. Στόχος είναι οι μαθητές να εμπλέκονται συνεχώς και ενεργά, σε διαδικασίες δημιουργίας νέων εννοιών μέσα από τις εμπειρίες τους και ταυτόχρονα να γίνεται η μάθηση διασκεδαστική και σχετική, για να απαλειφθεί η αίσθηση του βαρετού.