Ανάπτυξη balance scorecard, ως εργαλείο διοίκησης της στρατηγικής της εταιρείας
Master Thesis
Author
Φωτίου, Φώτης
Date
2011-03-28View/ Open
Subject
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Διοίκηση και οργάνωση ; Απόδοση -- Μέτρηση ; Επιχειρηματικός προγραμματισμόςAbstract
Η εκπονηθείσα διπλωματική μελέτη έχει ως κύριο στόχο την αναζήτηση, ανάλυση και κριτική αξιολόγηση όλων εκείνων των παραγόντων που διαμορφώνουν βιώσιμη και επιτυχή την υιοθέτηση και εισαγωγή στο εταιρικό πλαίσιο στρατηγικού management του μοντέλου βαθμολόγησης βάση ισορροπημένου πίνακα δεικτών (Balanced scorecard). Η μελέτη χωρίζεται σε δύο κυρίως μέρη αυτά της πρωτογενούς και της δευτερογενούς ανάλυσης που περιλαμβάνουν τόσο τη θεωρητική όσο και την πρακτική προσέγγιση του υπό μελέτη θέματος. Μέρος της δευτερογενούς έρευνας περιλαμβάνει εν μέσω άλλων την καθολική ανάλυση του Balanced Scorecard σε επίπεδο χρηματοοικονομικών δεικτών, δεικτών ανταγωνισμού-πελάτη, τις επιπτώσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς και την ανάλυση των άυλων πόρων (software, εργατικό δυναμικό κλπ) που επηρεάζονται από την προτεινόμενη στρατηγική μεθοδολογία. Συγκεκριμένα το μεθοδολογικό πλαίσιο της μελέτης κινείται στους βασικούς άξονες της πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας. Η πρωτογενής έρευνα αντλεί πολύτιμα στοιχεία από έρευνα κλειστού και ανοικτού τύπου καθώς και με προσωπικές συνεντεύξεις σε παράγοντες της επιχείρησης αρμόδιους να απαντήσουν στα καίρια ερωτήματα που τίθενται σχετικά με τη σημασία των άυλων πόρων στη διοίκηση της στρατηγικής καθώς και στις μεθόδους που ακολουθούνται μέχρι σήμερα σε επίπεδο στρατηγικής διοίκησης αλλά και στα οφέλη που αναμένονται από την ανάπτυξη και υιοθέτηση του μοντέλου Balanced Scorecard. Επιπλέον η έρευνα παρουσιάζει όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την επιχείρηση και το στρατηγικό της πλαίσιο όπως το όραμα και τους στόχους της καθώς και τις δυνατότητες, αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές που της παρουσιάζονται στο περιβάλλον δραστηριοποίησής της.