Η διείσδυση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στον τουρισμό
Master Thesis
Author
Κάκαρη, Λουκία - Αργυρούλα
Date
2011-02-21View/ Open
Subject
Τουριστική ανάπτυξη ; Τουρισμός ; Διαδίκτυο (Internet) ; Τουρισμός -- Πληροφορική ; Τεχνολογικές καινοτομίεςAbstract
Στην σύγχρονη εποχή των νέων τεχνολογιών και καινοτομιών, όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται άμεσα ή έμμεσα στη τουριστική βιομηχανία, έχουν σαν κύρια επιδίωξη την καλύτερη διακίνηση και επεξεργασία όλων των παρεχόμενων πληροφοριών ώστε να μεταφραστούν σε πλήρη εκμετάλλευση των παροχών της κάθε επιχείρησης. Η τεχνολογική υποστήριξη σε μια επιχείρηση κρίνεται πλέον απαραίτητη για πολλούς και διαφόρους λόγους. Από την άλλη, οι υφιστάμενες κοιωνικοοοικονομικές συνθήκες έχουν μεταβάλει σημαντικά τον τρόπο ζωής των πολιτών, ακόμα και στο ρόλο τους ως καταναλωτές-ταξιδιώτες. Η ανάπτυξη και διάδοση του διαδικτύου έχει μεταβάλλει τον τρόπο με τον οποίο οι τουρίστες αναζητούν, ενημερώνονται, συγκρίνουν και επιλέγουν τουριστικά προϊόντα. Οι καταναλωτές μπορούν πλέον να ενημερωθούν, να συγκρίνουν και να επιλέξουν τις καλύτερες τουριστικές προτάσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις και την οικονομική τους κατάσταση. Επίσης, το νέο αυτό κανάλι επικοινωνίας τους έφερε σε άμεση επαφή με τους τουριστικούς προμηθευτές. Θεωρείται πλέον αδύνατο να λειτουργεί ο τουριστικός κλάδος χωρίς την απαραίτητη πληροφορική υποστήριξη, τόσο εσωτερικά, στην οργάνωση και στην επικοινωνία των τμημάτων της επιχείρησης, όσο και εξωτερικά, ανάμεσα στις επιχειρήσεις του κλάδου για την μεταξύ τους δικτυακή διασύνδεση και ηλεκτρονική διανομή του τουριστικού προϊόντος, αλλά και η επικοινωνία με τον απλό χρήστη που πολλαπλασιάζει το αγοραστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρηση. Οι επιπτώσεις των διαδικτυακών εφαρμογών αλλάζουν τη δομή της βιομηχανίας και επομένως, είναι πολύ σημαντικό να μελετηθούν.