Ποιότητα υπηρεσιών υγείας : μελέτη ικανοποίησης ασθενών δημόσιου νοσοκομείου
Master Thesis
Author
Σταυρόπουλος, Νικόλαος Α.
Date
2010-04-26View/ Open
Subject
Ιατρική περίθαλψη -- Ελλάδα -- Ποιοτικός έλεγχος ; Δημόσια υγεία -- Ελλάδα -- Αξιολόγηση ; Ικανοποίηση ασθενών -- ΕλλάδαAbstract
Η παρούσα εργασία έχει ως βασικό σκοπό να περιγράψει τη σχέση της ποιότητας με τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας. Αρχικά, παρουσιάζεται η έννοια της ποιότητας στις υπηρεσίες και στον κλάδο της υγείας. Γίνεται μια σύντομη ιστορική αναδρομή για την ποιότητα στην υγειονομική περίθαλψη. Ακολούθως τονίζονται η αναγκαιότητα για βελτίωση της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας και τα οφέλη που προκύπτουν από την επίτευξη του στόχου. Παρουσιάζονται διάφορες μέθοδοι - διαδικασίες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν, προκειμένου να επιτευχθεί η βελτίωση της ποιότητας, καθώς και τα στάδια εφαρμογής τους, οι δυσκολίες που ανακύπτουν, το κόστος, αλλά και τα πλεονεκτήματα των προγραμμάτων. Ακολουθεί σύντομη περιγραφή της ευρωπαϊκής πολιτικής σχετικά με την ποιότητα στις υπηρεσίες υγείας και ορισμένων Διεθνών Οργανισμών Πιστοποίησης και Διασφάλισης Ποιότητας στην Υγεία. Στη συνέχεια, ακολουθεί η παράθεση ορισμένων, βασικών, μη χρηματοοικονομικών δεικτών μέτρησης της αποδοτικότητας και, κατ’ επέκταση, της ποιότητας των παρεχόμενων, από νοσοκομειακούς οργανισμούς, υπηρεσιών υγείας. Βασικό κομμάτι της παρούσης εργασίας αποτελεί η προσπάθεια μελέτης του συνολικού δείκτη ικανοποίησης των ασθενών σε επιλεγμένο νοσηλευτικό ίδρυμα της ελληνικής περιφέρειας και η προσπάθεια εξαγωγής συμπερασμάτων. Τέλος, γίνεται μια προσπάθεια συγκέντρωσης ορισμένων και, όσο το δυνατόν, συγκεκριμένων προτάσεων, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας. Οι προτάσεις αυτές, αναφέρονται κατά κύριο λόγο στην ελληνική πραγματικότητα, δεν αποκλείεται, όμως, η υιοθέτηση τους και από οποιοδήποτε άλλο σύστημα υγείας, το οποίο έχει σαν στόχο την υψηλή ποιότητα των παρεχόμενων, προς τους πολίτες, υπηρεσιών, αν και εφόσον, όλες ή μέρος αυτών δεν έχει ήδη υιοθετηθεί.