Συγκριτική ανάλυση περιεχομένου τόπων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Master Thesis
Συγγραφέας
Μοσιάλου, Ελένη
Ημερομηνία
2008-10-24Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Content analysis (Communication) ; Περιβαλλοντική εκπαίδευσηΠερίληψη
Στόχος της εργασίας είναι η εφαρμογή της μεθόδου Ανάλυσης Περιεχομένου (Content Analysis) σε ένα δείγμα από 100 ιστοχώρους (sites) των ΚΠΕ (Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), ώστε από την στατιστική
επεξεργασία των αποτελεσμάτων να προκύψουν χρήσιμα συμπεράσματα για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και το περιβαλλοντικό υλικό που διαθέτουν.
Συγκεντρώθηκαν δεδομένα με βάση ερωτηματολόγιο (φόρμας ερωτήσεων), το
οποίο καταρτίστηκε για τον σκοπό αυτό. Πραγματοποιήθηκε περιγραφική
ανάλυση των στοιχείων, που προέκυψαν από τα ερωτηματολόγια και τα
αποτελέσματα παρουσιάστηκαν με πίνακες και διαγράμματα. Κατά την
περιγραφική ανάλυση παρατηρήθηκε ότι οι ιστοχώροι όλων των ΚΠΕ
απευθύνονται κατά το ίδιο ποσοστό στο ευρύ κοινό αλλά και στους
εκπαιδευτικούς και στους μαθητές. Τα περιβαλλοντικά προβλήματα στα οποία
γίνεται περισσότερη αναφορά στους ιστοχώρους των ΚΠΕ είναι η
βιοποικιλότητα-εξαφάνιση ειδών και ακολουθούν το πρόβλημα του νερού και στη συνέχεια το πρόβλημα των δασών. Στα ξένα ΚΠΕ τα κυριότερα προβλήματα είναι η βιοποικιλότητα και μετά το πρόβλημα του νερού και του δάσους. Στα ελληνικά ΚΠΕ το κυριότερο πρόβλημα είναι του νερού και μετά το πρόβλημα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, της βιοποικιλότητας και του δάσους. Κατά την επαγωγική ανάλυση προέκυψε ότι οι ιστοχώροι
Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των ΚΠΕ που απευθύνονται στο ευρύ κοινό,
στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές περιέχουν video, εκπαιδευτικά παιχνίδια και σχέδια μαθημάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Επίσης εφαρμόστηκε η ανάλυση συστάδων (cluster analysis) και η ανάλυση παραγόντων (factor analysis). Για περαιτέρω έρευνα και μελέτη προτείνεται να μελετηθούν περισσότερα ΚΠΕ των ΗΠΑ αλλά και της Ευρώπης καθώς και η μελέτη ομάδας ΚΠΕ, που ανήκει σε συγκεκριμένο φορέα και απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό.