dc.contributor.author | Σπυράκου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2008-05-30T07:29:41Z | |
dc.date.available | 2008-05-30T07:29:41Z | |
dc.date.issued | 2008-05-30T07:29:41Z | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/2432 | |
dc.description.abstract | Ο πρωταρχικός στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι να ερευνήσει τη θέση που κατέχει η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στο σχολείο σήμερα. Αρχικά θα γίνει μία αναδρομή της πορείας της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, προκειμένου να παρουσιαστούν τα βήματα που έχουν γίνει κατά τη διάρκεια των ετών. Απώτερος σκοπός της είναι να μας βοηθήσει να παρατηρήσουμε τη στάση που έχουν τα άτομα που συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, καθηγητές και μαθητές δηλαδή, απέναντι στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και κατ’ επέκταση στο Περιβάλλον. Για να επιτευχθεί ο στόχος της εργασίας, πραγματοποιήθηκε έρευνα με ερωτηματολόγιο, σε Γυμνάσιο σε περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια, τόσο στους καθηγητές όσο και στους μαθητές του σχολείου. Οι ερωτηθέντες απάντησαν σε μια σειρά από ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν δημογραφικά στοιχεία, στάσεις και γνώσεις σχετικά με διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα και φυσικά ερωτήσεις σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Βασικό συμπέρασμα της εργασίας, είναι ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση δεν έχει βρει ακόμη τη θέση που της αξίζει μέσα στο σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα, καθώς ακόμα και οι ίδιοι οι καθηγητές φαίνεται να μην έχουν συνειδητοποιήσει επαρκώς τη σημασία της Π.Ε. και της ορθής εφαρμογής της. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να υπάρχει επαρκής προετοιμασία των εκπαιδευτικών σχετικά με την ενσωμάτωση της Π.Ε. στην εκπαιδευτική διδασκαλία, προκειμένου να είναι σε θέση να καταστήσουν τους μαθητές, περιβαλλοντικά υπεύθυνους πολίτες. Γενικά, θα πρέπει να υπάρξει μία πιο υπεύθυνη στάση από τα άτομα που έχουν αναλάβει τον σχεδιασμό και της υλοποίηση της εκπαίδευσης των αυριανών πολιτών. | |
dc.language.iso | el | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el | |
dc.subject | Περιβαλλοντική εκπαίδευση | |
dc.title | Η περιβαλλοντική εκπαίδευση και η θέση της στο σχολείο του σήμερα | |
dc.type | Master Thesis | |
europeana.isShownAt | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/2432 | |
europeana.type | IMAGE | |
dc.identifier.call | 372.357 ΣΠΥ | |
dc.description.abstractEN | The fundamental aim of this thesis is to investigate the position that “Environmental Education” possesses in school nowadays. In the beginning, there will be a retrospection of Environmental Education, so that we can see the steps that have been made. The final aim is to observe the attitude that people who participate in our educational system, professors and students, have, toward the Environmental Education and Environmental Protection. In order to achieve this, there was conducted a research, in a High school, in the region of Nea Makri. The questionnaires were distributed, both to the professors and the students of the school. Questionnaires included questions, that concerned demographic data, attitudes and knowledge regarding various environmental problems and of course questions related to Environmental Education. The main conclusion of the thesis, is that Environmental Education, has not taken yet the place that deserves; not only in school but also in the society in general. This will be achieved when all citizens of our society place Environment as the first priority in their life. | |
dc.corporate.name | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Τμήμα Χημικών Μηχανικών | |