Η ατμόσφαιρα του καταστήματος στην ελληνική πραγματικότητα
Master Thesis
Author
Γρηγορακάκης, Παναγιώτης
Date
2007-12-20View/ Open
Subject
Λιανικό εμπόριο -- ΕλλάδαAbstract
Σκοπός αυτής της εργασίας είναι, μέσω άρθρων, βιβλίων, περιοδικών, έρευνας μέσω συνεντεύξεων και παρατήρησης, να διερευνηθούν τα στοιχεία εκείνα που συνθέτουν το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον ενός καταστήματος και που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών (retail atmospherics). Αρχικά, γίνεται μια βιβλιογραφική ανάλυση του λιανεμπορίου και των στοιχείων εκείνων που συνθέτουν την ατμόσφαιρα των καταστημάτων λιανικής. Σε αυτό το πρώτο μέρος δίνεται ο ορισμός και τα βασικά μέρη της ατμόσφαιρας του καταστήματος, τα οποία αναλύονται ξεχωριστά στα επόμενα κεφάλαια. Αφού τονιστεί η ανάγκη για περαιτέρω έρευνα, η οποία και πραγματοποιήθηκε, πάνω στην εικόνα, στα ατμοσφαιρικά και τα θεατρικά στοιχεία του περιβάλλοντος των σούπερ μάρκετ στον ελληνικό χώρο, θα ακολουθήσει η ανάλυση της μεθοδολογίας και των αποτελεσμάτων της έρευνας. Σε αυτό το σημείο οι παράγοντες που καθορίζουν την ατμόσφαιρα του καταστήματος διερευνώνται με βάση πρωτογενή και δευτερογενή έρευνα και αποτυπώνονται με πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Τέλος, η εργασία αυτή καταλήγει με την εξαγωγή συμπερασμάτων που προκύπτουν από το συνδυασμό της βιβλιογραφικής ανάλυσης και της έρευνας που έλαβε χώρα μέσω παρατήρησης και δομημένων συνεντεύξεων. Τα παραπάνω συμπεράσματα είναι χρήσιμα τόσο για τις εταιρίες λιανικής στην προσπάθειά τους να ενισχύουν συνεχώς τη γενικότερη εικόνα των καταστημάτων τους στη συνείδηση του καταναλωτή αλλά και για τις εταιρίες παραγωγής για τη βελτίωση της συνεργασίας τους με τις αλυσίδες καταστημάτων με σκοπό την καλύτερη επικοινωνία τους με τον τελικό καταναλωτή.