Η εταιρική κοινωνική ευθύνη στα πλαίσια άσκησης διοίκησης ολικής ποιότητας : μελέτη περιπτώσεων : η περίπτωση ΟΠΑΠ Α.Ε.
Master Thesis
Συγγραφέας
Παντελαίος, Θωμάς Ζ.
Ημερομηνία
2007-12-17Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης ; Διοίκηση ολικής ποιότηταςΠερίληψη
Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο την προσέγγιση των εννοιών της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και της άσκησης Διοίκησης Ολικής Ποιότητας από τις σύγχρονες Ελληνικές επιχειρήσεις. Έννοιες τόσο σύγχρονες και επίκαιρες όσο αυτές της βιωσιμότητας και της καλής λειτουργίας μιας επιχείρησης στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η προσέγγιση στο θέμα ξεκινάει με την εννοιολογική ερμηνεία των όρων Ε.Κ.Ε. και Δ.Ο.Π. Στη συνέχεια αναπτύσσονται οι τρόποι εφαρμογής των δύο εννοιών που εξετάζονται. Τα συστήματα ISO, το μοντέλο EFQM, το πρότυπο SA 8000, το πρότυπο AA 1000 αλλά και η πράσινη βίβλος της Ε.Ε., το οικουμενικό σύμφωνο του ΟΗΕ, όπως και οι GLOBAL REPORTING INITIATIVES, εξετάζονται ως μέσα εφαρμογής Ε.Κ.Ε. ή Δ.Ο.Π. Ακολούθως αναλύεται το περιβάλλον των Ελληνικών επιχειρήσεων εντός του οποίου δραστηριοποιούνται και σε τι βαθμό αυτό υιοθετεί ή απαιτεί τις παραπάνω έννοιες. Τέλος, παρατίθενται περιπτώσεις από εταιρείες που ανταποκρίνονται στα πρότυπα και την Ε.Κ.Ε., , περιπτώσεις που πείθουν για την ανάγκη ύπαρξης και εφαρμογής της πολιτικής αυτής από τα στελέχη των εταιρειών. Στο Β μέρος της εργασίας, παρατίθεται η μελέτη περίπτωσης της επιχείρησης ΟΠΑΠ Α.Ε. , καθώς η εταιρεία εφαρμόζει συστηματικά αρχές Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, Περιβαλλοντικής Διαχείρισης και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.