Ανάπτυξη εκπαιδευτικού επιτραπέζιου παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας «Where is Chris?» με σενάριο μυστηρίου και καθημερινές επικοινωνιακές καταστάσεις για τη διδασκαλία αγγλικών επιπέδου Β1
Development of the educational augmented reality board game “Where is Chris?” with a mystery scenario and everyday communicational situations for teaching english at level B1

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι ; Αγγλικά - επίπεδο Β1 (CEFR) ; Σχεδιασμός παιχνιδιών για μάθηση ; Ανατροφοδότηση ; Αξιολόγηση ; Augmented reality ; Educational board game ; English B1 (CEFR) ; Game-based learning design ; Feedback ; AssessmentΠερίληψη
Το «Where is Chris?» είναι ένα υβριδικό εκπαιδευτικό παιχνίδι που συνδυάζει επιτραπέζιους μηχανισμούς με Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR), τοποθετώντας τη μάθηση της Αγγλικής μέσα σε αποστολή μυστηρίου στο Λονδίνο. Οι παίκτες/ομάδες κινούνται σε κοινό ταμπλό, σαρώνουν εικόνες-σταθμούς με την εφαρμογή ARTutor και εκτελούν δραστηριότητες στην πλατφόρμα e-me-4all (πολλαπλής επιλογής, σωστό/λάθος, μεταφορά-απόθεση, σύντομη ακουστική/αναγνωστική κατανόηση, καθοδηγούμενα παιχνίδια ρόλων). Στόχος είναι η συλλογή επτά στοιχείων (clues) από οκτώ σταθμούς και η ολοκλήρωση του τελικού «Farewell Garden». Ο σχεδιασμός απευθύνεται σε μαθητές/τριες επιπέδου Β1, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες (CEFR), και μεταφράζει περιγραφικούς δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας σε πρακτικές πράξεις λόγου (π.χ. προσανατολισμός στον δημόσιο χώρο, αγορές/συναλλαγές, κανόνες βιβλιοθήκης, ευγενικά αιτήματα), με άμεση ανατροφοδότηση σε κάθε βήμα.
Η μικρο-ροή Παρουσίαση → Εξάσκηση → Έλεγχος → Απόδοση στοιχείου εφαρμόζεται σε όλους τους σταθμούς, μειώνοντας τη γνωστική επιβάρυνση και υποστηρίζοντας τη μετάβαση από την ανάκληση στη λειτουργική χρήση της γλώσσας. Η αποτίμηση της υλοποίησης δείχνει συνεκτική ευθυγράμμιση στόχων, μηχανισμών και αφήγησης: η πρόοδος έχει αφηγηματικό νόημα (μέσω των στοιχείων), τα τεκμήρια μάθησης είναι διαφανή (ποσοστά επίδοσης πλατφόρμας, φύλλο προόδου, σύντομο τελικό γράμμα) και η συνεργατική ροή με εναλλαγή ρόλων διατηρεί τον ρυθμό χωρίς αυστηρό χρονόμετρο. Πρακτικοί περιορισμοί (χρόνος, συσκευές/σύνδεση, θόρυβος) αντιμετωπίζονται με απλές ρυθμίσεις: προέλεγχος τεχνικής ετοιμότητας, «μαλακά» χρονικά πλαίσια γύρω από το ταμπλό και εναλλακτικά σετ δραστηριοτήτων για επαναληψιμότητα. Συνολικά, το «Where is Chris?» αποδεικνύει ότι ένα επιτραπέζιο περιβάλλον με Επαυξημένη Πραγματικότητα μπορεί να στηρίξει ουσιαστική εξάσκηση δεξιοτήτων Β1, συνδυάζοντας άμεση ανατροφοδότηση, αφηγηματικό κίνητρο και καθαρά τεκμήρια προόδου, ενώ παραμένει επεκτάσιμο και προσαρμόσιμο σε διαφορετικές τάξεις.


