Η σημασία του εσωτερικού μάρκετινγκ στην επιτυχία των τουριστικών επιχειρήσεων

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εσωτερικό μάρκετινγκ ; ΤουρισμόςΠερίληψη
Ο τουριστικός κλάδος συνιστά έναν από τους σημαντικότερους και πιο ζωτικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλοντας σημαντικά στο ΑΕΠ, καθώς μέσω του τουρισμού δημιουργούνται θέσεις εργασίας και ενισχύεται η οικονομική δραστηριότητα σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους, όπως είναι οι μεταφορές, η εστίαση και το εμπόριο. Ταυτόχρονα, όμως, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι εξίσου καθοριστικός, καθώς μέσω της παροχής υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ενισχύεται η θετική εικόνα της χώρας, αυξάνεται η ικανοποίηση των τουριστών και ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού. Η παρούσα έρευνα μελετά κι εξετάζει την επίδραση των πρακτικών του εσωτερικού μάρκετινγκ στην αντιλαμβανόμενη απόδοση των τουριστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, εστιάζοντας στις αντιλήψεις των εργαζομένων. Κεντρικός στόχος είναι η κατανόηση και ο προσδιορισμός του βαθμού εφαρμογής των επιμέρους διαστάσεων και πτυχών του εσωτερικού μάρκετινγκ (εκπαίδευση, επικοινωνία, συνεργασία, αναγνώριση, ενδυνάμωση, οργανωσιακή υποστήριξη, εργασιακό περιβάλλον, καινοτομία, ισορροπία εργασίας-ζωής και σχέσεις εμπιστοσύνης) και η διερεύνηση της συσχέτισής τους με την αντιλαμβανόμενη επιχειρησιακή απόδοση. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε στα πλαίσια της εργασίας ήταν η ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου κλίμακας Likert, το οποίο διανεμήθηκε ηλεκτρονικά σε εργαζόμενους τουριστικών επιχειρήσεων. Συλλέχθηκαν 200 απαντήσεις, εκ των οποίων οι 199 αξιοποιήθηκαν στη στατιστική ανάλυση. Η ανάλυση περιελάμβανε περιγραφική στατιστική, έλεγχο συσχετίσεων Pearson, t-tests και ANOVA.


