Στρατηγικό μάνατζμεντ στην εφοδιαστική αλυσίδα οικιακών συσκευών : καινοτομία & εξατομίκευση

View/ Open
Keywords
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Εφοδιαστική αλυσίδα ; Οικιακές συσκευές ; Καινοτομία ; Εξατομίκευση ; Industry 4.0 ; ΒιωσιμότηταAbstract
Η διπλωματική εργασίας, έχει ως στόχο την ανάδειξη της σύνδεσης του
στρατηγικού μάνατζμεντ και της εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο των οικιακών
συσκευών, δίνοντας, κατά βάση, έμφαση στις στρατηγικές της καινοτομίας και της
εξατομίκευσης. Βασικός σκοπός είναι να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο οι κορυφαίες
εταιρείες του κλάδου, όπως η BSH Home Appliances, εκμεταλλεύονται τις αρχές του
στρατηγικού μάνατζμεντ (εταιρικό, επιχειρησιακό και λειτουργικό επίπεδο), έτσι ώστε να
επιτύχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Πιο
συγκεκριμένα, εξετάζεται η στρατηγική σύνδεση μεταξύ των οικονομιών κλίμακας και της
τεχνολογικής καινοτομίας, καθώς και η ανταπόκριση στις σύγχρονες τάσεις της αγοράς,
όπως η βιωσιμότητα και η ζήτηση για εξατομικευμένα προϊόντα.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι η ποιοτική ανάλυση (Qualitative Analysis) και η
μελέτη περίπτωσης (Case Study) της BSH Home Appliances. Η έρευνα βασίστηκε σε εκτενή
ανασκόπηση της ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας και των κλαδικών αναφορών για το
στρατηγικό μάνατζμεντ, την εφοδιαστική αλυσίδα και την αγορά των οικιακών συσκευών. Η
ανάλυση της περίπτωσης της BSH πραγματοποιήθηκε μέσω της εφαρμογής στρατηγικών
εργαλείων, όπως η ανάλυση SWOT, για την κριτική αξιολόγηση της στρατηγικής της θέσης,
των λειτουργικών της πρακτικών (Industry 4.0, Home Connect) και της στρατηγικής της
εφοδιαστικής αλυσίδας.
Τα συμπεράσματα της εργασίας αποκαλύπτουν πως για να υπάρξει επιτυχία, απαιτείται ο
συνδυασμός της αποδοτικότητας που προκύπτει από τις οικονομίες κλίμακας με την
ευελιξία και την καινοτομία. Η BSH, ως μελέτη περίπτωσης, αποδεικνύει ότι η κλίμακα με
την καινοτομία είναι αλληλένδετες, διότι από τη μία η κλίμακα χρηματοδοτεί την
καινοτομία, αλλά από την άλλη η καινοτομία καθιστά την κλίμακα πιο έξυπνη και βιώσιμη.
Η στρατηγική της εφοδιαστικής αλυσίδας της BSH είναι ολοκληρωτικά συνυφασμένη με τις
σύγχρονες απαιτήσεις της αγορά για βιωσιμότητα και εξατομίκευση. Με αυτόν τον τρόπο ,
λειτουργεί ως βασικός πυλώνας υλοποίησης της εταιρικής στρατηγικής. Τέλος, η εργασία
καταλήγει στο ότι η ψηφιοποίηση και η πράσινη καινοτομία (reverse logistics, carbon-
neutral operations) αποτελούν τους βασικούς μοχλούς για τη διατήρηση του
ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.


