Ψηφιακά εργαλεία ανάλυσης εμπειρίας επισκεπτών - μελέτη περίπτωσης στον ξενοδοχειακό κλάδο της Ρόδου

View/ Open
Keywords
Ψηφιακά εργαλεία ; Εμπειρία επισκεπτών ; Ρόδος ; Ανάλυση συναισθημάτων ; Κριτικές καταλυμάτωνAbstract
Η ραγδαία ανάπτυξη των ψηφιακών πλατφορμών αξιολογήσεων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες επιλέγουν καταλύματα. Η παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο «ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ - ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ», εστιάζει στην αξιοποίηση των online reviews για την κατανόηση της ποιότητας των τουριστικών υπηρεσιών. Κύριος σκοπός της μελέτης είναι να εξετάσει πώς η ανάλυση συναισθήματος και η θεματική κατηγοριοποίηση μπορούν να μετατρέψουν μεγάλο όγκο σχολίων σε ουσιαστικές πληροφορίες. Συγκεκριμένα, η έρευνα στοχεύει στην κατανόηση των στοιχείων που διαμορφώνουν τη θετική ή αρνητική αντίληψη των επισκεπτών, στην αναγνώριση κρίσιμων θεμάτων που συνδέονται με τις υπηρεσίες φιλοξενίας και στη συνολική αξιολόγηση της εμπειρίας των πελατών στον ξενοδοχειακό κλάδο της Ρόδου. Για την επίτευξη των στόχων, ακολουθήθηκε μια ποσοτική μεθοδολογία βασισμένη στην εξόρυξη δεδομένων (data mining). Συλλέχθηκε μεγάλος όγκος αγγλόφωνων κριτικών από την πλατφόρμα TripAdvisor, καλύπτοντας 1178 ξενοδοχειακές μονάδες στη Ρόδο. Η συλλογή πραγματοποιήθηκε με αυτοματοποιημένες τεχνικές web scraping, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα scripts σε Python και Go. Επιπλέον, διενεργήθηκαν στατιστικοί έλεγχοι και συγκρίσεις για το χρονικό διάστημα 2022-2025. Τέλος, αναπτύχθηκε και εργαλείο για μελλοντική χρήση για εύρεση παρόμοιων ξενοδοχείων, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρι και για επαγγελματική χρήση.


